[Java lista] Szoftver-tesztelés

Gábriel Ákos akos.gabriel at i-logic.hu
2010. Sze. 8., Sze, 12:58:07 CEST

On Wed, 2010-09-08 at 10:59 +0200, Peter Verhas wrote:

> Kihagytad az integrációs tesztet. Nem azzal van a baj, hogy csináltál
> modul tesztet mock interfészekkel, hanem, hogy integrációs tesztet
> nem.

Integrációs tesztet - ha jól sejtem - olyan rendszerrel lehet csinálni,
aminek van tesztrendszere. Itt nincs. Az éles rendszeren lehet "teszt
üzemmódban" ezt-azt csinálni. Fix tesztadattömeg persze nincs. A "teszt
üzemmód" annyit jelent, hogy az írással járó üzeneteinket figyelmen
kívül hagyja.

> Ha megcsináljátok az integrációs tesztet, akkor kijön akkor, és nem az
> élesben.

> Ez akkor is probléma, ha nem csináltok modul tesztet mock
> interfészekkel. Sőt, akkor még nagyobb.

Implicite azt mondod, kisebb lenne a probléma ha mockolnánk annak
ellenére, hogy módosítgatnak? Miért lenne kisebb? Ha mockolunk és
módosul az API, akkor a mockot is módosítani kell, meg az összes
tesztesetet is. Így legalább csak a kódot kell, oszt ha lefut, akkor
jó. :P

--
Üdvözlettel,
Gábriel Ákos