[Java lista] Válasz: Re: ant jar vs compiled source

Peter Verhas peter at verhas.com
2011. Már. 16., Sze, 21:27:44 CET

Azt állítani, hogy a maven nem alkalmas build-elésre egyszerűen butaság. Elég sokan használják, közöttük olyan projektek, mint az Apache. Tudom, hogy ezt az érvet a Microsoft-tal kapcsolatban szokták mondani, hogy kétmilliárd légy nem tévedhet, de mélyebben belegondolva: azok a legyek nem tévednek. Ezzel a hasonlattal persze a kezdő állítás úgy hangzik, hogy a lószar nem étel, pedig az: a legyeknek. Lehet azt gondolni, hogy a maven lószar, én meg az apache projekt meg sokan mások a legyek, de azért ezen érdemes elgondolkodni, hogy vajon stimmel-e a dolog. Mert ez a hasonlat azt mondja impliciten, hogy akik nem használják, azok nem akarnak legyek lenni, és lenézik a legyeket, mert azok lószart esznek. Csak itt a "legyek" között sok olyan embert ismerek, akik rendkívül okosak, sőt zseniálisak, és örömmel tölt el, hogy néhányukkal (pl. Jason van Zyel) volt szerencsém személyesen találkozni.

Tehát a maven alkalmas build-elésre, bár nem mindenki tudja használni. Hogy miért nem tudja, az még lehet kérdés. Lehet ész, lehet a megszokás, és az, hogy a maven ANT után nagyon más, előítélet, vagy egyszerűen, csak nem volt szüksége valakinek arra, hogy megtanulja. Ilyen példát is elég sokat tudok, itt van mindjárt Mari néni, a sarki CBA pénztárosa.

De ha valaki sírva kaparja a falat, az mindenképpen mentális problémára utal, bár sem a pszichológia, sem a pszichiátria, sem a kőművesség nem a szakterületem, bár alkalmasint amatőr pedikűrösnek még megfelelhetek, amennyiben a körmömet magam vágom már egy ideje.

A konkrét feladat pedig az "egyetlen file odébb másolás"a szövegre utalt, nem az eredeti kérdésre. És ha már a kőművesség szóba került, mindenki azzal builddel, amivel akar, vagy amit a főnöke előír neki.

Elnézést az off-topic-ért, és peace.

--
Verhás Péter
peter at verhas.com