[Java lista] Java képzések

Dénes Medzihradszky medzihradszky.denes at gmail.com
2011. Már. 21., H, 12:07:19 CET

Szia!

A Számalk egyik Java oktatója vagyok (Viczi mellett) és Spring Web
környezetben fejlesztek, így mondhatod, hogy hazabeszélek :)
Egy nagyon profi, valamilyen webes területen járatos, gyakorlott
fejlesztő nem fog elmenni tanfolyamra, mert ő a saját forrásaiból
(net) ugyanazt el tudja sajátítani, bár biztosan több munkával.
Ugyanakkor sok Java web tanfolyam oktatása után mondhatom, hogy mi
oktatók átfogó gondolkodást tudunk adni a technikai elemek mellett. Ez
sokat jelenthet annak, aki még nem igazán gyakorlott, egy-két éves
rutinnal rendelkezik csak.
Annak is feltétlenül érdemes egy tanfolyamon részt venni, aki például
területet vált, és kevés az ideje. Sok olyan tanítványom volt, aki már
ismerte pl. a szervlet/jsp technológiát, de mégis azzal ment el az
egyhetes tanfolyam végén, hogy most már rendszerben is látja a
dolgokat.
A vizsga, a minősítés pedig egyre inkább előtérbe kerül, sokszor egy
pályázatot meg lehet nyerni minősített fejlesztőkkel. Hosszabb távon
érdemes nekivágni, bár a vizsga sokszor olyan kódrészletek elemzésére
helyezi a hangsúlyt, amit még véletlenül sem fogsz a gyakorlatban
leírni.
Ahhoz biztosan kevés egy tanfolyam, hogy csak azok alapján egy új
technológiában profi legyél - saját tapasztalat, amikor elkezdtem
Spring-ben fejleszteni :) - de az általános tudás miatt igen gyorsan
ráéreztem a dolgokra és könnyen tovább tudtam lépni.

Dénes