[Javalist] firebird

Kővári Csaba cskovari at stonesoft.hu
2011. Nov. 27., V, 10:12:59 CET

Sziasztok!

A következő problémám van
Ki szerettem volna próbálni a Firebird adatbáziskezelőt. Letöltöttem,
motor megy, minden OK.

Fejlesztettek hozzá egy JDBC drivert (Jaybird a neve)
http://www.firebirdsql.org/en/jdbc-driver/

Zip letölt, kicsomagol, benne jar fájlok. Mellette példaprogramok, nem
nagy kunszt. Én is létrehozok egy projektet, hozzáadom a jart a
lib-ekhez, programot futtatom, csont nélkül megy, kiíra a tesztadatbázis
rekordjait.

public class Proba {
    public static void main(String[] args) throws Exception {
        Class.forName("org.firebirdsql.jdbc.FBDriver");
        Connection connection = DriverManager.getConnection(
"jdbc:firebirdsql:localhost/3050:C:/Program
Files/Firebird/Firebird_2_1/examples/empbuild/employee.fdb", "SYSDBA",
"masterkey");
        try {
            java.sql.Statement stmt = connection.createStatement();
            java.sql.ResultSet rs = stmt.executeQuery("SELECT * FROM
employee");
            while (rs.next())
                System.out.println("a1 = " + rs.getString(1) + ", a2 = "
                        + rs.getString(2));
            stmt.close();

            System.out.println("got connection");
        } catch (java.sql.SQLException e) {
            e.printStackTrace();
            System.out.println("sql exception: " + e.getMessage());
        }
    }
}

Utána ki akartam próbálni szervletven is, szervlet init, ahol elhasal
"java.lang.ClassNotFoundException: org.firebirdsql.jdbc.FBDriver"
hibaüzenettel:

    public void init( ServletConfig config ) throws ServletException {
        super.init( config );
        try {
            Class.forName("org.firebirdsql.jdbc.FBDriver");
        } catch (ClassNotFoundException ex) {
            ex.printStackTrace();
        }
    }

...az az érdekes, hogy pl MSSQL-el nincs gond, ha nem firebird-öt hívok,
akkor megy:

 Class.forName("com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver");

jar-t ugyanúgy betettem a lib-ekhez, mint a példaprogramban, de mégsem
megy, és nem tudom, hogy mit kellene még beállítanom. Nem vagyok
gyakorlott java-s, nem rég kezdtem.
..előre is köszönöm a segítséget!
nem tudom, hogy ez kell-e: (Eclipse Indigót használok, JDK 1.6 )