[Javalist] media store program

aszomor at szomor.hu aszomor at szomor.hu
2012. Ápr. 6., P, 09:14:59 CEST

Hali,

Ne menjünk el az erdőbe, mert hátha nem találunk ki belőle, mert
manapság már nem tárolunk csak úgy blob-okat!

Szerintem először is kell keresni egy "Open Documnet Formatt"
konténert, erre első körben az iText-et (http://itextpdf.com)
javasolnám itt a tárolandó objektumnak adnék egy címet és egy rövid,
de kereshető leírást róla, majd csatolmányként bele tenném a blob-ot

Ezután ellátnám digitális aláírással és időbéjegzéssel, hogy tudjam
bizonyítani ekkor és ekkor ez az objektum létezett és azóta nem
változott a tartalma, ha nem kell közjegyzői színtű hitelesítés
ajánlom feigyelmedbe a SignServer-t (http://signserver.org) valamint
az EJBCA Enterprise PKI-t (http://www.ejbca.org) egy DVD-re
letölthetőek egy Linux-ba betelpítve, így csak egy virtuális gépen
konfigurálnod kell őket.

Most értünk a kérdésedhez, milyen dokumentum tárólót ismerünk amelyik
képes ezt a konténert eltárolni, archiválási hosszútávú időbélyeggel
ellátni (pl iTextPdf esetén ez PAdES LTV) majd indexelten keresni
benne, monjuk vegyük elő az XY-al kapcsolatos összes még érvényes
dokumentumot ettől eddig időszakban.

Részemről én most járok egy ilyen döntés közelében .NET környezetben,
ott az iTextSharp-ot használom, folyamatosan karbantartott és mindig
szinkronban van a Java-s iText-el, így a konténer mindkét rendszer
alól használható.

Az általam is elismert (mind szakmailag, mind emberileg) Verhás
testvérek nagy szakértői ennek a témának (azért említem Őket, mert a
Péter már hozzászólt a témához tegnap), várnám az Ő véleményüket
javaslatukat is, valamint az öregharcsákét akik már nem si látnak el a
monitorg, de azért néha megszólalhatnának!

Köszi, Attila.