[Javalist] Job-ütemező (lehet, hogy kicsit OFF)

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2012. Aug. 22., Sze, 12:11:35 CEST

Üdv,

Mi csináltunk ilyent több helyen is.
Az egyik helyen Ant-ot használtuk, amibe leírtuk a különböző
futtatásokat. Az Ant-ra lehet listener-eket tenni, ebből hívtunk
rest-en egy grafikus felületet, ami mutatta, hogy melyik gépen, hol
áll a futtatás. Ez inkább rendszerközeli dolgokra jó, amíg script-eket
kell futtatgatni, fájlokat másolgatni, stb.

Ha itt üzleti folyamatokról van szól, akkor valami workflow engine-ben
kell gondolkodni. Itt is két irány van. Van pl. a BPMN 2.0 nyelv,
ennek egy jó runtime-ja az Activiti. Ekkor neked kell leprogramoznod
az egyes lépéseket, de azokból már össze tudsz kötögetni egy
workflow-t.
A másik a BPEL, de ide ekkor mindegyik hívandó dologhoz kell
webservice felület. A régi protokollok webservice-zé alakításához
jöhet jól a fentebb említett ESB (Mule, ServiceMix). Önmagában az nem
elég, mert az ESB-re kell egy workflow motor is. Persze az előbb
említett Activiti is rá tud ülni egy ESB-re, és webszolgáltatásokat
hívogatni.
Az utóbbi esetben szép interfészeket kell minden rendszerhez tervezni
és implementálni.

Az első (Ant-os) nagyon egyszerűen összerakható, hamar hoz látható
eredményt. Az utóbbi inkább akkor hasznos, ha komoly üzleti folyamatok
vannak, és hosszútávú célok között szerepel a harmonizáció,
újrafelhasználható szolgáltatások kialakítása, és azokból új
folyamatok összerakása.

JBoss cuccokat is próbálgattunk, nekünk nagyon nem jöttek be, e
területen ezek nagyon bugosak voltak.

Viczián István