[Javalist] tifyty szerda

Gábor Lipták gabor.liptak at gmail.com
2012. Dec. 6., Cs, 09:34:01 CET

Abban egyetértek, hogy a jó elnevezések, rövid, jól tagolt kód kommentekkel
nem pótolható. Többet ér mint a komment. Ugyanakkor szerintem egy jó
javadoc példákkal, ami leírja a választ a "miértekre" nagyon hasznos.
Szóval a hogyan működik a kód, az jó ha a kódból derül ki könnyen. A miért
az nem derül ki. Példa: van egy újrapróbálkozás valamilyen osztályba
beépítve. Néhány év múlva egy fölösleges kódnak tűnik, ha nincs odaírva,
hogy "xy tűzfalbeállítással a kapcsolat bezáródhat, ezért újra próbáljuk"
stb. Vagy egy másik példa: van egy Visitor, és beleírjuk, hogy azért van,
mert az objektumokat nem akarjuk memóriában tartani mind, mert a múltban
kiderült, hogy OutOfMemoryError jött miatta. Szóval szerintem a jó komment
olyat mond legtöbbször, ami a kódban szigorúan nincs benne.

A változáskövetéses kommentekről annyi a véleményem, hogy attól függ, hogy
tud e a csapat normálisan mergelni meg branchelni, vagy nem. Ha lokális
másolással és importtal branchelnek, akkor nyilván elveszlik a SVN history,
és akkor kín megtalálni ki, miért csinált, mit. Ekkor segít. De szerintem
hasznosabb felügyelni a branchelést (és utasítani a programozót, hogy akkor
lehet mégegyszer jobban) mint ilyen kommenteket tenni.