[Javalist] [tifyty] valami könnyű hétvégére

István Székely istvan.szekely at i-logic.hu
2012. Dec. 15., Szo, 11:00:51 CET

Sziasztok!

Szerintem ez a példa túlságosan egyszerű ahhoz, hogy messzemenő
következtetéseket vonjunk le belőle.

Szerintem elég sokan tudtuk (remélem, hogy mindenki), hogy a javac az
_egy sorban_ szereplő + stringkonkatenációt StringBuilder hívásokra
fordítja le. Esetünkben a két bájtkód között semmi különbség nem lesz.
Mindjárt más lesz a felállás, ha több sorban is fűzögetünk össze
Stringeket. Ilyenkor minden egyes sorhoz egy új StringBuilder készül.

Mi korábban csináltunk egy tesztet, ami 50000-szer fűzte össze a "test"
Stringet. A táblázatban a méret a JVM max memóriáját jelenti. Az
eredményeket ez is befolyásolja, gondolom, a sokkal több GC futás miatt.
Sajnos, csak képként van meg, remélem, bemegy a listára.

Szóval 110%, hogy a második a jó. :)

Üdv,
Stivi