[Javalist] 'Pattern'

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2012. Jan. 4., Sze, 09:05:44 CET

Hali,

>Hadd fűzzem hozzá: keep it simple, stupid

Nekem is láthatóan ilyesmi volt az első reakcióm, technikai értelemben
maximálisan azonosulni tudok mondadóddal, mégis vitatkoznék, a saját
tapasztalatom alapján, és elsősorban közgazdasági vonalról.

Aki a zöldmezős kódot írja, annak nézetem szerint, óriási szerencséje,
egyúttal óriási felelőssége van. Az utóbbi már csak azért is, mert
elképesztő mennyiségű és minőségű (nehéz) döntést kell hoznia, sokszor
irreálisan rövid idő alatt. Például olyan dolgokban, hogy mi lesz a várható
szoftver-életciklus (lesz-e egyáltalán várható karbantartás), megéri-e
(nemcsak anyagi értelemben) a tökéletesen dekomponált, optimalizált kód stb.

Ha nagy, integrált, konszolidált, monolitikus rendszereket fejleszt az
ember/csapat, úgy, hogy ha jól dolgozik tudja hogy folyamatosan rajta lehet
a projekten, akkor jobban tere van ilyesmiknek amit írsz. Azonban a mai
válságterhes időkben,
- amikor rövidülnek a szoftver-életciklusok,
- amikor sokszor inkább újraírnak akár divergáló inkonzisztenciával, mint
karbantartanak,
- amikor a megrendelők félnek mint a tűztől az egyetlen beszállítótól és
vállalva az értelemszerűen jövő hátrányokat inkább több beszállítóval
dolgoznak együtt, de legalább némileg csökkentve a saját
kiszolgáltatottságukat (dedikált beszállító felé)...

=>

Én két dolgot szoktam érzékelni
(1) Amit te írsz arra csak a normál nyolcóra munkaidőn felül van kvázi
"hobbiból" vagy szakmai elhivatottságból van lehetősége a programozónak,
hosszútávon mindenképpen.
(2) Koromnál és munkám jellegénél fogva én rengeteg rendszert láttam már
eddig is, amit mást írt. Hadd ne kelljen százalékot írnom mennyit vállaltam
volna fel szívesen magaménak.

Nem (csak) azért mert rosszindulatú a világ, hanem mert a gazdasági
hatékonyságra való törekvés gyilkolja a jóindulatú és/vagy indokolt szakmai
törekvéseket, továbbá nagyon nehéz a harcot felvenni olyannal szemben, amit
a világ nem támogat.

Szerintem:
MM