[Javalist] Git - Eclipse

Mariák Kálmán sirkalmi at kalmiesemese.hu
2012. Jan. 31., K, 14:46:33 CET

Helyzet 1: Valaki az éles ágban létrehoz egy könyvtárat illetve az alá
pár file-t, majd kommitolja. Tehát nem merge által keletkezett
tartalomról van szó.
Pl gyors javítani kell valamit és nincs idő pöcsölődni. Az nálunk alap,
hogy a szerverre csak verziókövetőből mehet ki tartalom, tehát gyors
javításnál előfordul a helyzet 1.

Helyzet 2: A helyzet 1 után a fejelsztői ágban is létrehozza valaki
ugyanazt a könyvtárat és létre is hoz alatta fájlokat, majd commitolja.

Helyzet 3: Szeretném az éles ágra mergelni a fejlesztői ágat, de
sikonyál, hogy nem tudja létrehozni a könyvtárat, mert már létezik.
Feloldom a tree conflictot és próbálom a merge-et ismét, ami hiba nélkül
le is fut, de a fejlesztői ágban keletkezett fájlokat nem hozza át.

De sok más hasonló helyzet van. Megoldás lehet a fegyelem erősítése, de
úgyis megsérti valaki előbb utóbb. Vannak tapasztalatlanabb kollégák is,
gyakornokok is. Olyan verziókövető rendszerre van szükségem, ami két fát
össze tud olvasztani. Ennyi. Ha már létezik a könyvtár, hát örüljön neki
és ne sikonyáljon tree conflictot. Ha már létezik a file akkor nyilván
nem kell létrehozni, hanem a tartalmát kell összehasonlítani és
felkínálni a conflict editort.

Mariák Kálmán
sirkalmi