[Javalist] új cool Java cikk

Tamás Demeter demeterft at dreamgate-design.com
2012. Júl. 26., Cs, 20:18:07 CEST

Köszi.

Viszont ezek a mondataid meg a példád elindított bennem egy gondolatsort
(PKI infrastruktúra):

Tegyük fel, hogy megfeleltetjük:
  - az aláírt licencet egy hitelesítésszolgáltató által kibocsátott
tanusítványnak
  - a licence visszavonási infóját egy hitelesítésszolgáltató
visszavonási listájából lekérhető érvényességi tanusítványnak

Fentiekből és példádból/tapasztalatadból az következik, hogy egy
tanusítvány érvényességi vizsgálata nem végezhető el biztonságosan, ergó
a PKI rendszer nem biztonságos.

Hypotetikus elvi példa NEM figyelembe véve a kivitelezés nehézségét
(illetve az állításod alapján pont, hogy nem nehéz a kivitelezés):
- csinálok egy érvényes digitális aláírást
- érvényét veszti (visszavonatom/lejár stb.)
- lejárt digitális aláírásommal szignózok egy kötelezettségvállalást
- az ellenőrző kliens-t támadom: elhitetem, hogy az aláírás hiteles,
viszont az érvényességéről hazudok
- a kötelezettségem megszegem
- számonkéréskor arra hivatkozok, hogy a kötelezettségvállalás
érvénytelen, mert érvénytelen aláírást használtak benne. (pl.
visszavonás után nem kezeltem bizalmasan, annak tudatában, hogy már nem
érvényes, és valaki a tudtomon kívül használta: mondjuk ez egy valóságos
alternatív rosszindulatú felhasználás is lehet, egy kifinomultabb
"identity theft")

Ez valóban így lenne, vagy benézek vmit az analógiámmal?

Üdv:

Tamás