[Javalist] Natív java ahead-compiling

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2012. Május. 17., Cs, 16:24:07 CEST

Csak netto a Java-C compilation nem eredmenyez visszafejthetetlen kodot.
Nehezebb lesz visszafejteni, ez teny, mert az ilyen keresztforditok mindig
altalanos panelekkel dolgoznak, tehat adott esetben egy csomo felesleges kor
lesz a kodban, de ettol meg nem lesz lehetetlen visszafejteni. A security
through obscurity egymagaban sosem udvozito.

Mit értünk visszafejthetetlennek és milyen körben értelmezzük a dolgot. Az
hogy crackelhető egy program (kikötjük az idővédelmet) az nem ekvivalens
avval, hogy visszafejtettük a programot.

Én azt sejtem, hogy az AOT tényleg a legeslegjobb obfuscator (azaz a cucc
második legnagyobb potenciális előnye a sebesség mellett), abban az
értelemben, hogy legjobban nehezít.

MM