[Javalist] Csatolások szoftverekben

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2012. Május. 18., P, 13:47:09 CEST

Hatooo...

Egyreszt olyat allapit meg, amit mar regota tudunk, csak nem igy mondjuk.
Ugye a Java egyik elve a az alacsony kotes a rendszer elemei kozott,
eroteljesen elosegitve azt, hogy a modulok cserelhetoek, portabilisek
legyenek. Ezert epul egy csomo, Javaban hasznalt pattern annyira az
interfeszekre, mert az interfesz moge barmit be lehet rakni, tenyleg barmit.

Masreszt pedig azert en ennyire messzemeno kovetkezteteseket mindig kicsit
olyan vajakolas szagunak erzek. A Symbian minden eros kotese ellenere jo
rendszer lehetett volna, ha a Nokia jobban kezeli a rendszert, illetve
sokkal kozelebbrol koveti a trendeket. Mivel naluk voltak azok, akik a
legjobban ertettek a rendszerhez, nem gondolom, hogy ne lett volna ember
arra, ha adott esetben ujra kell irni az OS bizonyos reszeit.
Szoval, ha az eros kotes hozzajarult, akkor pont ugyanannyival jarult
hozza, mint az, hogy a fejlesztok mondjuk CVS-t hasznaltak. Elhanyagolhato
mertekben. Szerintem.

Egyszeruen a Symbian tervezesekor nem leteztek olyan igenyek, amik
mostanaban felmerultek, illetve  a Nokia eleg hanyagul kommunikalta az
OS-t, tobb marketing volt mogotte, a fejlesztok meg csak kinlodtak vele.

Garami Gábor
E-mail: gabor.garami at hron.me
Tel: +36 20 235 9621
MSN: hrgy at vipmail.hu