[Javalist] Csatolások szoftverekben

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2012. Május. 18., P, 14:18:53 CEST

Hali,

Igen intuitive mindannyian érezzük a csatolások fontosságát (nem megy szembe
a tapasztalattal, sőt), de azért egészen más feeling matematikai
formalizmusos bizonyítást mögötte látni.
Ráadásul az absztrahált modell nekem roppant rokonszenves volt, kellően
általános és specifikus.
Én csak a konklúziót írtam most, az előadásban a matekrész csak érintve
volt, de már a bevezetés szintjén is roppant durva volt az egész. Ha
tanultál "formális nyelveket és autotamákat", viszonyításként számomra még
annál is nehezebb volt (pedig abból is alig mentem át annó). PhD-hegyek
születnek a témában világszerte, annyi sok a nyitott kérdés, nehézség.

Csatolások a cikluson belül is vannak (ahol nincs interface), nemhogy
modul-szinten. Tehát sokkal finomabb az egész felbontása.

Nem értek egyet a Symbianos levezetéseddel.
- A történelem nem ismeri a "ha"-t. Közismert vicc: ha a nagyanyámnak
kerekei lennének ő lenne a bécsi autóbusz.
- Nem tudod alátámasztani a feltételezéseidet az említett soraidban. Az
említett előadó meg mégis csak publikált egy olyan eredményt, ami hatást
generált
- A Symbian "architektúra reverse engine" projekt effektív megtörtént, a
Nokiával közösen.
- Magam részéről régóta óriási és elsőrendű fontosságot tulajdonítok a
csatolásoknak, a komplexitás kontextusában (csak én elsődrendűen
adattárházas környezetben). Ugyanílyetén módon nem hiszek azokban a
szoftverfejlesztési trendekben, hogy csak módosítani kell "igény szerint"
igen is kell valamennyire utánamenni egyebekkel is a változásmanagement
folyamat keretében (még ha ez overheadet is jelent). Analóg módon, ahogy egy
B+ fába se elég elemet beszúrni, utána a fát ki kell egyensúlyozni.

MM