[Javalist] Csatolások szoftverekben

Peter Verhas peter at verhas.com
2012. Május. 18., P, 17:08:02 CEST

Nagyon általánosan azt lehet mondani, hogy a szoftver egyes részei

- jól definiált módon kapcsolódnak egymáshoz
- szét vannak választva a funkciók, hogy ha egy funkciót meg kell változtatni, akkor csak egy helyen kelljen hozzányúlni, és
- az egyes részek között csak annyi kapcsolat, kapcsolódás (csatolás) legyen, amennyi feltétlenül szükséges, hogy minél kevesebbszer forduljon elő, hogy ha az egyik modulban valamit változtatni kell, akkor ennek hatására a másik modult is módosítani szükséges.

A csatolás, laza csatolás igazából a harmadik, de amíg az első kettő nincs meg, addig nincs miről beszélni. Addig nem csatolva vannak a modulok, hanem nincsenek is modulok, és az egész kód egy nagy spagetti makramé.

--
Verhás Péter
peter at verhas.com
+36(30)9306805