[Javalist] Csatolások szoftverekben

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2012. Május. 18., P, 21:22:57 CEST

Hali,

"Halott" az amiben nincs újabb release és/vagy kiváltásra kerül
(lecserélődik). A Nokia így lehet, hogy még nem halott (nem tudom).

"szoftver életben tartása nem feltétlen függ a kódminőségtől" témában akkor
egy újabb próbálkozás, hogy túllendüljünk az 1:1 problémán. :o)
Ehhez az andego-s blogposzt ábrája szolgáltat alapot, amit én is szerettem
volna betenni a sajátomba (ráadásul precizebb formában, ahogy az előadáson
volt látható).
Szóval a szoftver öregszik/erodálódik, ha sokat változik, esélyesen
növekszik a hibák száma, ráadásul akár progresszíven/gyorsulóan. Ha nem tesz
ellene semmit az ember (értsd csak mindig az adott hibát javítja, és csak
mindig az aktuális problémát oldja meg, mondjuk agilisen), akkor
implikálódik, hogy esélyesen lesz olyan, hogy túl sok hiba lesz a
szotverben. Mindez kódminőségi problémakör. Ennyi és csak ennyi az állítás.
Nyilván, ha extra budget révén plusz erőfeszítés kerül a szoftverprojektbe,
akkor lehet "lélegeztetőgépen" tartani a projektet, nem kérdés.

A komplexitást egyéb tényezők is növelik, a komplexitás csökkentésével
viszont nem csökken a coupling, sőt esélyes, hogy növekszik... :)

Érdekes módon az MTA-s délután konklúziója (számomra), hogy NEM. Meg is
lepődtem, illetve kicsit szkeptikusan is vettem az elméleti tudósoktól. De
nem kívánnék elmenni ebbe az irányba, kisebb a jelentősége (nekem
mindenképp), és a threadben való offtopik/ortogonális mivolta miatt sem.

Nézegettem a Sonar-linkeket, de sokat nem tudtam kiolvasni, másrészt mondom,
hogy ők többet mást gondolnak a csatolásról (előrébb is vannak a kész
implementációknál, a program-slicing brutális fejlődése miatt). Másfelöl
"tapasztalat" alatt én azt értem, hogy van-e valakinek olyan tapasztalata,
hogy beazonosította, hogy kódminőség-gond miatt halt meg egy szoftver á lá
Nokia-példa.

MM