[Javalist] Csatolások szoftverekben

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2012. Május. 18., P, 21:45:38 CEST

Hi,

On 2012. May 18. 21:22:57 Molnár Miklós wrote:
> "Halott" az amiben nincs újabb release és/vagy kiváltásra kerül
> (lecserélődik). A Nokia így lehet, hogy még nem halott (nem tudom).

  A Symbian eléggé nem halott ebből a szempontból... :)

> Szóval a szoftver öregszik/erodálódik, ha sokat változik, esélyesen
> növekszik a hibák száma, ráadásul akár progresszíven/gyorsulóan. Ha nem tesz
> ellene semmit az ember (értsd csak mindig az adott hibát javítja, és csak
> mindig az aktuális problémát oldja meg, mondjuk agilisen), akkor
> implikálódik, hogy esélyesen lesz olyan, hogy túl sok hiba lesz a
> szotverben. Mindez kódminőségi problémakör. Ennyi és csak ennyi az állítás.

  Értem, de emellé van még néhány fontos dimenziója a kód minőségének, mint
például a test coverage vagy a code duplications ratio, hogy a két
legfontosabbat említsem. Ha a tesztek során az összes releváns kódrészlet le
van fedve -- ide értve az elágazásokat és a ciklusokat is, akkor lehet
bármilyen komplex a kód, a módosítása során hamar kiderül, hogy valahol máshol
ettől elromlott-e valami. Ugyanígy lehet a coupling nulla közeli, ha ezt a kód
duplikálásával érte el a fejlesztő, akkor egy továbbfejleszthetetlen spagetti
az adott szoftver forrása, és könnyen halott lehet a projekt, bár az
elmélet(ed) szerint igencsak él és virul.

> Érdekes módon az MTA-s délután konklúziója (számomra), hogy NEM. Meg is
> lepődtem, illetve kicsit szkeptikusan is vettem az elméleti tudósoktól. De
> nem kívánnék elmenni ebbe az irányba, kisebb a jelentősége (nekem
> mindenképp), és a threadben való offtopik/ortogonális mivolta miatt sem.

  Menjünk bele, hasznos mindenkinek. Előtte definiáljuk, hogy mit is értünk
pontosan couplingon, mert érzésem szerint nem mindegy.

> Nézegettem a Sonar-linkeket, de sokat nem tudtam kiolvasni, másrészt mondom,
> hogy ők többet mást gondolnak a csatolásról (előrébb is vannak a kész
> implementációknál, a program-slicing brutális fejlődése miatt). Másfelöl
> "tapasztalat" alatt én azt értem, hogy van-e valakinek olyan tapasztalata,
> hogy beazonosította, hogy kódminőség-gond miatt halt meg egy szoftver á lá
> Nokia-példa.

  Rossz kódminőség miatt nem láttam még meghalt projektet. Projekthalálnak
ezernyi oka van, az utolsók között van valahol a rossz minőségű kód.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor