[Javalist] Csatolások szoftverekben

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2012. Május. 18., P, 22:13:06 CEST

Hali,

Jogos volt tehát a "halott" szoftver definiálási igényének felvetése
részedről.
A Symbian lehet, hogy speciális eset és azért mondható halottnak, mert a
Nokia Windows irányba indult el. Tehát vannak még release-k, jelenleg még
több a Symbianos, mint Windows-os Nokia, de hosszú távon halálra van ítélve
a Symbian, Nokia szándék szerint is.

Én is említettem, hogy többféle metrika van, a csatolási csak az egyik (és
állítás szerint a legjelentősebb). A blogposztomban írtam a copy-paste
metrikát is, ami a code-duplications-szel lehet valahol analóg. Viszont
eddig azt vitattad, hogy nemcsak kódminőségen múlik a dolog, amiről most
beszélünk, az viszont 100%pure kódminőség, ha jól értem. ;)

Ha a tesztek során az összes releváns kódrészlet le  van fedve -- ide értve
az elágazásokat és a ciklusokat is, akkor lehet bármilyen komplex a kód, a
módosítása során hamar kiderül, hogy valahol máshol ettől elromlott-e
valami.

Ezzel két gond van:
(1) Nagyon nehéz feladat összes változást jól lefedni tesztesetekkel (nagy
rendszereknél: az előadó és csapata alapvetően a Mozilla-projekttel
dolgozik)
(2) Vannak/lehetnek rejtett hibák

Ugyanígy lehet a coupling nulla közeli, ha ezt a kód duplikálásával érte el
a fejlesztő, akkor egy továbbfejleszthetetlen spagetti az adott szoftver
forrása, és könnyen halott lehet a projekt, bár az elmélet(ed) szerint
igencsak él és virul.

Kétségtelenül lehetnek egyedi esetek (szabályerősítő kivételek), de nem erre
kellene fogadni a bukmékereknél, szvsz. ;) Amúgy meg én is csak
valószínűségekről beszéltem.

Én azért vágtam bele ebbe az egész threadbe, mert úgy érzem a környezetem
nálamnál sokkal kevésbé értékeli a csatolások fontosságát, és ezért engem
roppant boldogsággal tölt el, ha kapok megerősítést. Én "üldözöm" a
felesleges csatolásokat és hiszem/tapasztalom, hogy perdöntően megtérül ez a
befektetés költség és idő vonatkozásában.

Rossz kódminőség miatt nem láttam még meghalt projektet. Projekthalálnak
ezernyi oka van, az utolsók között van valahol a rossz minőségű kód.

Köszönöm! Nekem van egy friss nagyon intenzív egy éves emlékem. ;)

MM