[Javalist] Csatolások szoftverekben

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2012. Május. 19., Szo, 08:08:48 CEST

Hali,

Rossz kódminőség miatt nem láttam még meghalt projektet. Projekthalálnak
ezernyi oka van, az utolsók között van valahol a rossz minőségű kód.

Szerintem most már írjuk le explicit módon. Nem az a perdöntő, hogy rossz
minöségű kód miatt nincs fejlesztő, aki ne tudna fejleszteni az adott
szoftveren, hanem az a lényeg, hogy a hibák, komplexitás, időmúlás,
költségallokáció olyan problémákat generál, hogy "érdekváltásba" torkollik.

Érdekes kérdés, hogy most speciális vállalati szoftverekre gondolunk-e avagy
általános célúakra (lásd Mozilla). Itt a listán, ha jól értem mindkettőre
van tapasztalat.

Illetve érdekes kérdés lehet, hogy egy alapokat érintő szoftver-redesign
mennyiben jelenti a kiinduló verzió halálát, szigorúan a mi kontextusunkban.

A Symbian/Nokia behalása érdekes kérdés, de biztos van a listán olyan ember
aki jobban ismeri az adott céget / szoftvert mint én, de nekem külsőre
inkább úgy tűnt, hogy egyszerűen rossz dolgokra fókuszáltak, nem hitték el,
hogy lehet olyan tömeg telefont csinálni, amiért az emberek akár 150-200
eFt-t is boldogan kiadnak.

Nem értek hozzá és természetesen nem akarok prekoncepcióval sem élni.

De az én kódminőséges extrapolációs olvasatom az, hogy

KÖLTSÉG-OLDALON: a kérdés úgy is feltehető, hogy Symbianból iOS jellegű
oprendszert csinálni - hasraütés után - 100 millió dollár avagy 100 milliárd
dollár. Zöldmezős legyen avagy hegesszünk rá. Nyilván ha jobb minöségű a kód
és könnyebben, olcsóbban, gyorsabban lehet ilyen alternatívát teremteni, a
Nokia sem fosztotta volna meg magát.

IDŐ-OLDALON: nagyon nem mindegy, hogy milyen időközönként milyen plusz
dolgokkal (és azok kritikus koncentrációjával) jön ki egy release. Lehet,
hogy a Symbian - hasraütök - egy év alatt nem tudott kellően érdemi
jóltesztelt funkcionalitással bővülni, kódminőségi problémák "elszaladása"
miatt. Közben meg elrepült felette az idő.

Amit te mondasz, hogy "rossz fókusz", az nálam avval a korábban említettel
analóg, hogy a fejlesztők megunták a fejlesztést és nincs több release.

MM