[Javalist] Csatolások szoftverekben

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2012. Május. 19., Szo, 09:03:14 CEST

Hali,

Aham. Te a tovabbi leveleidben is hasznaltad a "csatolas" fogalmat, te
mit ertesz alatta?

Csatolás/Coupling - szoros klasszikus értelemben és OO paradigmában (nálam)
- minden osztályok közötti metódus hívás-, mező/property-elérés-, öröklés-,
argumentum/paraméter-, visszatérési érték-, kivétel-érintettség (ha
Eiffelben lennénk, akkor ideírnám a szabály-érintettséget is) és ha valamit
kihagytam akkor bocs. Hogy az előadó ezt hogyan revideálta pontosan, mint
mondtam, nem tudom most reprodukálni, különben is ennél "high level"-ebb
volt az előadása.

Tágabb értelemben (szintén számomra) minden, információt hordozó, valamilyen
erősséget reprezentáló és adott hatást generáló összefüggés/kapcsolat,
számomra a legközelebbi angol terminus: a linking.

Nem igazán tudom eldönteni hány csatolást jelent pontosan a példád (és itt
nem az én véleményem számít érthető módon, hanem a témát érintő szakmai
konszenzusé). Az én egységsugarú agyam azt mondja érzésre, hogy
összességében kettő, de "coupling-erősség" szempontjából egy.

MM