[Javalist] Teszt lefedettség

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2012. Sze. 11., K, 16:12:03 CEST

Szigorú vagy. :)
Szerintem unit tesztnél érdemes megnézni egy osztályon belül a
metódusokat és a metódusokon belül az lehetséges lefutási ágakat.
Integrációsnál szerintem érdemes azt, hogy mely osztályokat, tehát nem
kell olyan mélyre fúrni, mint az előbbi esetben, de van értelme
megnézni. Hiszen itt a komponensek egymással való együttműködését
vizsgálod, azaz hasznos információ, hogy mely komponensekre fut le.
Pár ezer osztálynál már nem olyan triviális.

Viktor levelével értek egyet. :) Az a dolog, hogy megnézd, hogy mely
unit vagy integrációs teszteket érint egy kódmódosítás, és azokat pl.
előre venni jó ötlet, a Clover-ben is benne van. Utána mehet a többi.
Ha a zeroturnaround marketingese lennék, akkor levezetném, hogy ha van
10 perces teszt futásod, és átlagban az 5. percben jön ki a hiba, de
ezt használva már átlagban az 1.5. percben kijön, akkor napi 20
builddel számolva kb. hány percet takarítasz meg. :)))
--
Viczián István