[Javalist] Teszt lefedettség

auth.gabor at javaforum.hu auth.gabor at javaforum.hu
2012. Sze. 11., K, 16:26:10 CEST

Hi,

> Szigorú vagy. :)

  :)

> Szerintem unit tesztnél érdemes megnézni egy osztályon belül a
> metódusokat és a metódusokon belül az lehetséges lefutási ágakat.
> Integrációsnál szerintem érdemes azt, hogy mely osztályokat, tehát nem
> kell olyan mélyre fúrni, mint az előbbi esetben, de van értelme
> megnézni. Hiszen itt a komponensek egymással való együttműködését
> vizsgálod, azaz hasznos információ, hogy mely komponensekre fut le.
> Pár ezer osztálynál már nem olyan triviális.

  Jah, de integrációs teszt szintjén az már nem kell érdekeljen, hogy egy
hozzáírt kódsor vajon melyik integrációs teszt során fog lefutni, az
integrációs tesztek nem erről szólnak.

> Viktor levelével értek egyet. :) Az a dolog, hogy megnézd, hogy mely
> unit vagy integrációs teszteket érint egy kódmódosítás, és azokat pl.
> előre venni jó ötlet, a Clover-ben is benne van. Utána mehet a többi.
> Ha a zeroturnaround marketingese lennék, akkor levezetném, hogy ha van
> 10 perces teszt futásod, és átlagban az 5. percben jön ki a hiba, de
> ezt használva már átlagban az 1.5. percben kijön, akkor napi 20
> builddel számolva kb. hány percet takarítasz meg. :)))

  Először tisztázzuk, hogy mit is nevezünk integrációs tesztnek... :)

  Integrációs tesztet az ember nem futtat minden kódmódosítás után, hanem
akkor futtat, amikor a fejlesztői környezetből az integrációs
környezetbe kerül a csomagja, ahol már együtt kell működni a többi
komponenssel. Szerintem... :)
--
Auth Gábor