[Javalist] Spring jpa ékezetes karakterek

Bartuszek Viktor viktor.bartuszek at rhodeus.hu
2013. Ápr. 13., Szo, 13:03:49 CEST

Sziasztok!

Tudom, hogy nem flame-nek lett indítva ez a thread, de érdekelne, hogy a
"szabványosságán", és a (bocs, de...) nemismeretén felül milyen érvek
szólnak a MySQL ellen, mikor meg kell határozni, hogy egy adott projekt
milyen adatbázisra épüljön. Eddigi munkáim során 80%-ban MySQL-t
használtam, így volt alkalmam kitapasztalni a nyűgjeit is, ergo pl. a
characterEncoding
JDBC paraméter nálam az első és legfontosabb dolog, amire odafigyelek az
adatbáziskapcsolat felépítésénél.

Nemrégiben viszont belekezdtem egy projektbe, aminél számomra a
legfontosabb a performancia. Mivel jóval többet nyújt a PgSQL
(értelemszerűen nekem is szimpatikusabb), első felindulásból én is arra
terveztem az adatbázist, de nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy legjobb
tudásom szerint sok esetben rosszabbul teljesít mint az ördög (MySQL).
Elkezdtem hát guglizni, és gyakorlatilag mindenhol azzal találkoztam össze,
hogy igen, PgSQL szabvány, és mennyivel jobb, és szebb szolgáltatást nyújt,
de a MySQL fejlesztőinek (több, komolyabb cég) elsődleges szempontja a
performancia, amit az InnoDB engine-el igen komolyra sikerült tuningolniuk,
nem beszélve arról, hogy ezzel az engine-el (elég régóta) van tárolt
eljárás, trigger, foreign key stb., majdnem minden, mint a jobb cuccokban.
Ezzel szemben a PgSQL fejlesztőinek (community) a szeme előtt prioritást
élvez a szabványosság és még sok más, mielőtt a perfomanszra rátérnének.

Egyszóval konkrét, alátámasztható érveitekre lennék kiváncsi, mikor a
választás előtt álltok. Nem a hiedelmekre, elvi, mélyről jövő ellenkezésre,
hitbeli meggyőződésre.

Üdv:
Viktor