[Javalist] Spring jpa ékezetes karakterek

Ákos Gábriel akos.gabriel at i-logic.hu
2013. Ápr. 13., Szo, 13:16:22 CEST

2013.04.13. dátummal, 13:03 időpontban Bartuszek Viktor írta:

> Egyszóval konkrét, alátámasztható érveitekre lennék kiváncsi, mikor a választás előtt álltok. Nem a hiedelmekre, elvi, mélyről jövő ellenkezésre, hitbeli meggyőződésre.

Egy kis olvasnivaló: http://www.wikivs.com/wiki/MySQL_vs_PostgreSQL

Egyébként nincs egyértelmű válasz. Alkalmazásfüggő, hardverfüggő, rettenetesen konfigurációfüggő.
A legegyszerűbb válasz az: mérd ki, döntsd el magad. Csakhogy a kimérés sem egyszerű, mert borzasztó sok múlik a tuningon. Én a Postgrest ismerem jobban (kb. 15 éve használom). 100-as faktort simán lehet hozni speciális esetekben konfigurációval. Tehát a kérdés egyértelmű eldöntéséhez mindkettőhöz rettentően kéne érteni, ilyen ember szerintem nem sok van.

Az én véleményem az, hogy a Postgres egy korrekt adatbáziskezelő, amelynek konfigjával bármilyen workloadhoz lehet "elég jó" megoldást találni.

--
Üdvözlettel,
Gábriel Ákos