[Javalist] Classloader anonymous gond

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2013. Ápr. 17., Sze, 03:22:41 CEST

Sziasztok,

just for the record:

Természetesen én voltam a ló, de nagy. A jarban lévő jar fájlokat kitömörítem egy temp katalógusba, amit úgy hozok létre ha még nem volt. Azt akarom, hogy megálláskor törlődjék ez a katalógus. Ezért az egész keretrendszer exception environment-ben van, ha nem tud elindulni, a törlés automatikus. Namost valamiért a törlést áttettem a finally-ba, így amikor az indító thread megállt, jól letörölte a temp dirt. Az egyébként üres volt, de a class loader ezt mégis észrevette, és becsukta magát, attól kezdve nem töltött semmit. Finally-ból a törlés visszakerült a hibaágba, és megy mint a parancsolat... De ehhez kellett egy debuggolható rt.jar, mert az oracle fene nagy bölcsességében törölte a debug infókat. Legalább egy napot megtakarított volna vele ha végigkövethettem volna már sokkal korábban hogy mi történik.

Ami a kerék újra feltalálását illeti...

Szeretem az OSGi-t, de ugye akkor kell egy konténer, amit nem annyira akarok. Az eclipse esetén meg asszem kell az equinox, az emf core, az application model és barátai, meg a 4.0 workbench. Utána kezdhetem írni a saját bigyóimat, de eddigre már van néhány tucat jar fájlom. Mivel pluginem van összesen talán 40, meg használok vagy 8-10 3rd party apit, így az eclipse rögvest megduplázná a disztribúciómat.

Kliens oldali keretrendszer kell. Ha letörlök egy jar fájlt (plugint), akkor minden gomb és egyéb hivatkozás tűnjön el vele együtt automatikusan. Ha beteszek egyet, akkor jelenjenek meg a gombok, menük, satöbbi hozzá, szintén "maguktól". (Na jó, újraindítás azért kelljen hozzá, de semmi konfig fájl buzerálás.) Legyen context, és változzék a menü/toolbar struktúra a contexttől függően. A plugin és a libjei egyetlen jar fájlként legyenek deployolhatók (jarban jar). Van még néhány ilyen követelmény. Amit lehetett, azt készen vettem (Jide action és docking framework), de az application framework-jük már nem tudja mindazt amit szeretnék. Szóval azért körüljártam ezt a problémát, és sorra az összes opciót kikukáztam, maradt a saját keretrendszer. Ami amúgy 24 osztályból és 6 interfészből áll, és ebben a logolási szolgáltatás is benne van, meg a három saját exception osztályom is. Adok még hozzá 5 API-t (jide action, common, components, és dock, meg a log4j), ez összesen 6 jar. És igen, van extension is (kétféle - nyújtott szolgáltatás amire elő lehet fizetni, illetve opcionális szolgáltatási pontra való becsatlakozás is). A plugin csak azon más plugint látja amelyiktől függ. Satöbbi. Mindeközben ezzel a két nap szívással együtt is megáll 100 emberóra alatt a fejlesztés (tesztelés included).

Köszi, sziasztok, jó éjt!

Iván

______________________________
István Ketler
Senior Consultant

Lufthansa Systems Hungária Kft.
GUI Service Center
Mobile Solutions Team, Development Center Danube
Neumann János u. 1/e
1117 Budapest
Hungary
Phone: +36 1 887-2815