[Javalist] Form & DB

aszomor at szomor.hu aszomor at szomor.hu
2013. Feb. 4., H, 11:26:04 CET

Sziasztok,

Ha jól értelmeztem az eddigieket, akkor a projekt üzleti logikája
stored proc-okban lesz megírva egy adatbázis kezelőben és az a kérdés,
mi legyen a megjelenítő nyelv a team-ben ahol nincs Java és .Net
ismeret sem, de egyéb ismeretek vannak mint például Pascal.

Ha ingyenes megoldás a lényeg, ahogy azt maga a kérdés feltevő is
ismertette adott a FreePascal/Lazarus páros, ismereteim alapján minden
platformra natívan fordítható, ha az operációs rendszerek tudásának
metszetét (POSIX) használják.

Ha virtuális gépet akarnak van a Java és a .NET, a .NET kevésbé
szabványos (pl nincs JPA, csak implementáció Entity Framework ...), de
a C# nyelv modernebb és jobban megvalósítja az OOP-t mint a Java (van
igazi property és virtual method ...).
Ez természetesen következik a fejlődési irányaikból és a tulajdonosaik
üzleti érdekéből fakadóan, míg James Gosling/SUN a virtuális gép felől
indult el a vonalon addig Anders Hejlsberg/MS az OOP felöl.
Azonban a fogalom rendszerek azonosak is tudnak lenni és egész komoly
átjárási lehetőség van a két rendszer között, nagyon sok dual
framework van (pl. Hibernate ...)

Mi biztos nem tudunk helyettük dönteni.

Attila.

Idézet (István Viczián <viczian.istvan at gmail.com>):