[Javalist] Form & DB

Gábor Lipták gabor.liptak at gmail.com
2013. Feb. 6., Sze, 11:18:01 CET

Én negatív példaként az előző munkahelyemet tudnám példaként felhozni, ahol
modelként használtak JAXB által XML-ből generált beaneket. Pl. alapból
nincs benne map, hanem mindenütt listák voltak, amikben iterálgatni
kellett, ha valamit kerestél. Csak default konstruktor mindenütt, meg egy
rakás setter (tudom, hogy a jaxb-commonsban van rá plugin, de akik az erre
épülő kódokat írták, nem tudták) . A végeredmény egy csomó mellékes
statikus metódus lett, ami a JAXB beanekkel való szenvedést hivatott
megkönnyíteni, persze egyik metódus sem teljesen, de azért többször
implementált. Listák minden esetben egy list és egy rakás item element
lett, amitől minden java hivatkozásban egy getter hívással több van. Az
egész rá épülő kód rondább, mint egy bányarém.

Ennek ellenére, ha az ember egy XML-ből akar Java objektumot csinálni,
szépen működik. Csak a helyén kell tartani a dolgot (nem szabad beengedni
az üzleti logika közelébe), vagy rá kell szánni az időt arra, hogy az ilyen
mapping problémákat kiküszöbölje az ember.