[Javalist] ScriptBasic for Java 1.0.4 available

Peter Verhas peter at verhas.com
2013. Jan. 17., Cs, 18:22:13 CET

Ez például a ScriptBasic Classic verziójában így is van. Az egy olyan nyelv, amelyikben vannak fájl kezelő utasítások, és amelyiket arra lehet használni, hogy Linux, Windows stb. alatt lehessen apró kis scripteket írni, illetve a nyelvet be lehet tenni natív alkalmazásokba.

A ScriptBasic for Java viszont alapvetően nem erre van kitalálva. Az sb4j egy Java scripting implementáció, ami JSR223 interfészt (is) ad, és a fő javasolt használati területe a JavaScripting. Például felrakod installáció során a classpath-ra, és utána az Apache Camel DSL-ben

.script("ScriptBasic","... script basic code")

használható. Itt nem nagyon kell file kezelés. Azért lett, mert a régi BASIC használóknak hiányzott, de ha valaki csak kommand line-ból akarja használni, akkor sokkal lassabb lesz, mint a régi C verzió, már csak azért is, amíg elindul a JVM.

A file modul egyszerűen egy függvénykönyvtár, az ugyanolyan nevű Java metódusokhoz.

--
Verhás Péter
peter at verhas.com
+36(30)9306805