[Javalist] OFF: to microsoft or not to microsoft

Peter Verhas peter at verhas.com
2013. Jan. 25., P, 11:29:22 CET

Miért vettünk MAC-et?

Kb 15 éve Windozon gyúrtam az ipart, ami a klienst illeti. István testvérem meg Linux-on. Mindkettőnek megvolt a nyűgje. Aztán 2010 környékén éppen leamortizálódtak a céges notebook-ok processzor meg memória (fiamnál azóta fizikailag is az egyik), és venni kellett valami újat. István azt mondta, hogy vegyünk Mac-et, mert akikkel találkozunk Windows/Linux használókkal, mindegyiknek van valami nyűgje, a Mac-esek meg szimplán boldogok. Vagy azért mert jó, és pont azt tudja ami az embernek kell, vagy azért mert jó a marketingjük, de a munkát akkor is baromira meg tudja dobni, ha olyan eszközzel dolgozol, amit szeretsz és boldog vagy. Ha boldog vagyok, nem érdekel, hogy miért.

Vettünk két MacBook Pro-t (ami sokkal drágább, mint két noname notebook, de csak 10% --- 20%-kal drágább, mint egy ugyanolyan strapabíró mechanikájú high-end Windows notebook). Én baromi szkeptikus voltam, és egyébként is én voltam az, aki mindig is fogta a pénzt, és sajnáltam kiadni a drága gépekre.

A 15év Windows felület után 1 hét volt olyan szinten megszokni az OSX-t, hogy már nem akartam Windows-ra visszatérni, és hatékonyabban tudtam dolgozni OSX-en, mint Windows-on.

Ennek ellenére van rajta egy MS Office, amit special deal 4eFt-ért vettem, mert az OO nem kompatibilis az MS office-val. Annyira nem, hogy ne vennék észre a kollégák, ha OO-val bele szerkesztettem.

--
Verhás Péter
peter at verhas.com
+36(30)9306805