[Javalist] Java Developer - BetVictor Budapest

Ákos Gábriel akos.gabriel at i-logic.hu
2013. Júl. 10., Sze, 00:19:04 CEST

2013.07.10. dátummal, 0:07 időpontban Gábor Garami írta:

> [...]
> nem feltetlenul (ne feledjuk el azt az esetet, amikor valakinek van
> allasa, csak keres egy jobbat, ilyenkor nem lehet valodi szuksegrol
> beszelni), tehat a cegnek az az elsodleges feladata, hogy
>
> - Minel figyelemfelhivobb hirdetest keszitsen
> - Minel informativabb hirdetest keszitsen
>
> Ebbol a altalaban az elso pont szokott a legtobb hirdetonek
> osszejonni. Es en is nagyon sokszor talalkoztam mar olyan ceggel, hogy
> "dehat ha rakeres a nevunkre, ott van..." "de hat ha e-mailben
> megkerdezte volna, tudta volna..." Nem. Ez igy nem mukodik.

A tulajdonságot úgy hívják, hogy proaktivitás.
Van olyan pozíció ahová ez kell, és van olyan ahová ez nem.
Ha kódert keresek, neki nem kell proaktívnak lenni.
Ha viszont fejlesztőt, neki nem árt, sőt.
Analyst, architect, muszáj hogy proaktív legyen.
Ez amúgy emberileg is egy jó szűrő.
Aki úgy jön oda, hogy eleve lebasz, ha valami hiányzik a hirdetésből,
hát annak nagyot kell virítania az interjún - ami innentől nem a sima
interjú lesz, hanem esetleg átfordul stresszinterjúba. :P

> Ugyanugy, ahogy az ugyfeleinek sem mond az ember ilyeneket, hanem
> igyekszik minel informativabb lenni, minel tobb tajekoztatast
> nyujtani, ugyanigy az allashirdetesnel is hasonlokepp kell tenni. A
> ketto valojaban nem kulonbozik egymastol, hiszen neked van egy aru, ez
> esetben egy pozicio a cegnel, es erre szeretne vevot talalni, vagyis
> egy olyat, aki megfelel a poziciora. Az aruhirdetes es az

Ez tökre nem így van. Csapattagot keresek. Aki ide jön, nem csak
szakmailag és pénzileg, de emberileg is meg kell feleljen.

> [...]
> mig az aruhirdetesnel ez titkos (pontosabban ugye ez az arban merul
> ki, akinek nincs annyi penze, az nem veszi meg az arut).
>
> Es kulonbseget kell tenni a fikazas es a kritika kozott. En azt
> gondolom, hogy akarmilyen formaban is erkezzen egy kritika, ha az
> tenyleges hianyossagot jelez a hirdetesben, potolni kell, es nem
> izombol visszairni, hogy "dehat miert nem nezel utana!". Amennyiben
> tenyleg jelentektelen dolgot hanytorgat fel, vagy valami irrelevansba
> kot bele, akkor - de csak akkor - lehet magara a stilusra reagalni.

Nem a hirdető reagált (jól vagy rosszul) :)
Minden cégnek saját belügye, hogy hogyan cseszi el az álláshirdetéseit.
És ahogy a termékkel se lehet mindenkinek megfelelni (nem is kell, arra van
a célcsoport meghatározás) ugyanúgy az álláshirdetéssel se fogsz tudni
mindenkinek megfelelni. Ebben az esetben a potenciális pályázó gondolkozhat
el azon, hogy vajon akar-e a hirdető cég célcsoportjába tartozni, vagy sem.

--
Üdvözlettel,
Gábriel Ákos