[Javalist] Java Developer - BetVictor Budapest

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2013. Júl. 10., Sze, 01:16:48 CEST

Proaktivitas... igen. Nyilvan a legtobb ember (foleg informatikai
szakteruleten) amugy is utananez a cegnek, hogy kifele-mifele-kefel-e
(bocs :), de azert szerintem fontos, hogy legalabb az alapveto dolgok
szerepeljenek egy hirdetesben, meghozza kiemelve:

 - Mik a kovetelmenyek
 - Mi az, ami elonynek szamit
 - Mi varhato
 - Hol van a ceg

Ez utobbinal azt szokas eltolni, hogy benyogi, hogy Budapest.
Namarmost, Magyarorszag legtobb varosa nem olyan nagy, mint Budapest,
nem oszlik annyi reszre, es foleg kozlekedesileg neminemuleg
egysegesebb, mint a fovaros. Azt hiszem, nem tul nagy kivansag, ha azt
varom el egy hirdetotol, hogy ezzel tisztaban legyen, es legalabb
keruletszinten mondja meg, hogy hol van az iroda. Ezzel ugyanis az
adott poziciot vonzobba teszi az abban es a kornyezo keruletben elok
szamara. Mivel a pesti allasra a legtobb jelentezo szinten pesti
lakos, igy maga a hirdetes egy picit jobban fogja celozni azokat az
embereket, akik kozel laknak a munkahelyhez, vagy konnyen meg tudjak
oldani az odajutast. Ez egyreszt jo a munkavallalonak (kevesebbet kell
utazni, sot maga a kornyek vonzobba is teheti a hirdetest, peldaul ha
az iroda a duna parton all...) es jo a cegnek (gyorsabban er be,
valamivel kisebb a keses lehetosege). Ket szoval csodakat lehet tenni.

Ami a reakciokat illeti, talan kicsit felreerthetoen fogalmaztam. En
rengetegszer talaltam olyan mentalitassal, hogy ilyen vagy ennel
komolyabb hibakat szepen, udvariasan jeleztem a ceg fele, es a vilagon
semmi nem tortent. En azt gondolom, hogy ha jeleznek nekunk egy hibat,
barmilyen stilusban is tegyek azt, eloszor meg kell vizsgalni, hogy
valodi-e a hianyossag, es csak azutan foglalkozni a bejelentes
stilusaval. Nem azt mondom, hogy nem fontos eszrevenni azt, hogy az
illeto egy bunko paraszt, mindossze sorrendet allitok. Ha valaki bunko
paraszt modon viselkedik, azt a bunko parasztoknak kijaro banasmoddal
kell honoralni, az adott allastol fuggoen. Ha viszont a bunko
parasztsaga ellenere egy hianyossagot tar fel, akkor magaval a
hianyossaggal foglalkozni kell, legalabbis at kell gondolni, hogy
igaza van-e? Hogy erzekletesen fogalmazzak: attol, mert valaki
felhivja az vizmuveket, hogy b at sszatok meg  mar megint eltort a
fonyomocso, csak azert nem fogjak csobogni hagyni a vizet, mert az
illeto egy taho paraszt volt; hibat jelentett be, tehat utana kell
nezni.

> Nem a hirdető reagált (jól vagy rosszul) :)

Probaltam jelolni az altalanos velemenyt, direkt nem tegezo modban irtam...

> Minden cégnek saját belügye, hogy hogyan cseszi el az álláshirdetéseit.

Latod, ebben igazad van. Csak allaskeresokent neha baromi unalmas a
sok minosegtelen hirdetesen atragni magadat...

> És ahogy a termékkel se lehet mindenkinek megfelelni (nem is kell, arra van
> a célcsoport meghatározás) ugyanúgy az álláshirdetéssel se fogsz tudni
> mindenkinek megfelelni. Ebben az esetben a potenciális pályázó gondolkozhat
> el azon, hogy vajon akar-e a hirdető cég célcsoportjába tartozni, vagy sem.

Ebben latod igazad van, nem lehet mindenkinek megfelelni. Am azt
gondolom, hogy logikusan vegiggondolva bizonyos dolgokat, lehet olyan
allashirdetest csinalni, ami minel tobb ember szamara informativ es
vonzo.

Garami Gábor
E-mail: gabor.garami at hron.me
Tel: +36 20 235 9621