[Javalist] hany embernek ismeros a szituacio?

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2013. Jún. 6., Cs, 09:47:03 CEST

Azert python fejlesztonel bele tudnak kerdezni a melyebe, akaratlanul
is. Jo, persze, kinek mi a melyseg.

Egyebkent nagyon egyetertek azzal, hogy tesztelni kell az illeto java
tudasat, fuggetlen attol, hogy junior vagy senior. Nem a mult az
erdekes, hanem a jelen meg a jovo. Attol a cegnek nem lesz jobb, hogy
a jelentkezo olyan helyen volt, ahol senior szinten ertett a
dolgokhoz, ha nalunk hozza sem tud szagolni.

Azzal viszont nem ertek egyet, hogy "majd megtanulja". Egy olyan
cegnel, ahol mindenkinek megvan a maga feladata, nem fer bele az, hogy
valaki pl. nullarol tanulja meg a JBoss-t vagy a Springet. A
tanuloidot hadd ne mar a ceg fizesse neki. Persze ehhez az is kell,
hogy a hirdetesben legyen benne, hogy ezeket tudni kell.

En foleg rendszergazdai munkara interjuztattam embereket, a
hirdetesben korrektul le volt irva, mi kell, mit hasznalunk, ennek
ellenere jottek olyan emberek, hogy bejott, es hirtelen kevesebb lett
a feny a szobaban. Szemelyesen egy nagyon faja gyerek volt, komolyan
szivesen beszelgettem vele, de szakmailag valamicskevel volt csak
magasabban, mint anyam. Es megmondtam neki kerek-perec, hogy bocs, de
ide olyan embert keresunk, aki le sem ul, es mar feladatokat old meg.

Van aztan a bekepzelt tipus is, az talan meg rosszabb. Bejon, es
igazabol elvarja, hogy azonnal korulotte surgolodjon mindneki, merthat
o, a nagy O bejott ide, es nalunk keresne munkat. Es konkretan lenezte
a fonokomet.
Lehet valaki nagyon okos, nem erdekel, de ha nincs meg benne az a
minimalis alazat, ami ehhez a melohoz kell, azzal en nem tudok egyutt
dolgozni. O is el lett hajtva amugy.

Szoval vannak sztorik. Excegnel amugy ketreszes volt az interju, az
elso resze beszelgetes, szemelyes es szakmai dolgokrol, kicsit a
multon ragodtunk, de csak addig, mig feloldodik valamennyire a jelolt
(ha nem rogton a tudastesztekre kerul a sor, akkor egy picit kevesbe
idegesek), aztan belekerdeztunk a lecsoba, es ha ott is megfelelt,
akkor jottek a konkret tesztek. Sokan mar a beszelgetesen elbuktak.
Garami Gábor
E-mail: gabor.garami at hron.me
Tel: +36 20 235 9621
MSN: hrgy at vipmail.hu