[Javalist] Webservice-k

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2013. Már. 1., P, 15:51:58 CET

De örültem soraidnak. :o) Pontosan ilyesmik körül forogtak az én
problémázásaim is.

Értem én, hogy deploynál elvben nem kell a forráskód.

De egy demó projekt esetében egy ekkora (vázolt) portolásnál borítékolni
lehet, hogy lesz hibaüzenet, ami ráadásul nem fog egyértelmű útmutatást
adni. ;)

A deployoló elött két út áll (szerintem, de javítsatok ki, ha rosszul
látom):

(1) deployolja a war file-t szabványos úton és tesz arra, hogy müxik is e az
elvárt módon (mire mit kell csináljon cuccnak).

(2) megpróbálja kinyomozni, hogy a teljes láncon hol hibádzik a bitek
szaladgálása, minden jogosultság mindenre megvan-e stb.

Én ha fejlesztő vagyok és deployolónak adom a végtermékemet, akkor tuti
leírom, hogy mire minek kell történnie, mikor siker a sztori, minden
támogatást megadok előzetesen, a szívások minimalizálásra.

Nem pedig odacsűrök egy lefordított classokkal meg weblogic-specifikus
xml-ekkel teli war file-t.

Ha meg deployoló vagyok és mégis ilyen hozott anyagból kellene dolgoznom, az
első hibaüzenet után, reimplementálom az egész demót, kvázi ahhoz
hasonlatosan, ahogy IC-t sem javítanak, hanem kidobják és vesznek újat.

Persze nyilván lehet egyesével levadászni a hibákat, meg a class-okat
dekompilálni (ami demo-projektnél nem vészes). Kinek a pap kinek a papné,

Vagy horribile dictu kezdetben még egy ember a fejlesztő és a deployoló. ;)

MM

PS: Amúgy (első kérdésre válaszolva) a Tomcat lett a győztes. A Jetty
elhasalt az alul-dokumentáltságon. Én egyébként konkréten nem látom, hogy
egy Jetty-nek lenne-e bármi előnye egy Tomcattel szemben, mert hogy hátránya
az ugye van.