[Javalist] tiles helyett

Bartuszek Viktor viktor.bartuszek at rhodeus.hu
2013. Nov. 3., V, 23:55:07 CET

Hello,

Még csak most jutottam el odáig, hogy elkezdtem nyammogni ezen az angularjs
cuccon. Talán kicsit off a téma, de érdekel a véleményetek.

Az angularjs könyv olvasgatása nyomán nagyon szimpatikusnak találtam a
dolgot. Viszont felmerült néhány kérdés, amik közül a legfontosabb pl. a
security. Ezeddig spring security taglibet használtam a jsp fájlban az
admin specifikus fragmentek generálására. Angular felfogásban viszont az
összes ilyesmi elhelyezését a böngészőben, kliens oldalon intézed.
Ergo a backend felől jönnek az infók, hogy kivel is van dolgunk, majd
kliens oldalon ezen infok alapján, bizonyos feltételeknek megfelelően
belepasszintod pl. a "cikk törlése" linket az oldalba vagy sem.

Namost mivel minden kliens oldalon történik, gyakorlatilag semmibe nem fáj
a usernek, hogy minden ilyen linket, admin felületet stb. kinyerjen. Már
ami a template-et illeti. Rendben van, hogy hiába ismeri teszemazt a "cikk
törlése" linket, és küldözgeti a kérést a szerver felé, mivel a backend
nyilván a jogosultságok alapján teszi vagy nem teszi a dolgát. De
egészséges ez, hogy az alkalmazás minden apró
részletét gyakorlatilag elérhetővé tesszük a usernek?

Egy példa. Van egy angular tutorial oldal itt:
http://todoapp.cfapps.io/#/login
A Todos menüpont logint igényel, a
http://todoapp.cfapps.io/resources/js/app.js -ből ki is derül, mit látnék,
ha be lennék lépve: http://todoapp.cfapps.io/resources/templates/todoes.html

Esetleg ez senkit nem érdekel, és template irigy vagyok? :D

üdv:
Viktor