[Javalist] IntelliJ IDEA

Ekati Bt. ekati at kabelszat2002.hu
2013. Nov. 13., Sze, 13:33:29 CET

> Ha elmondod, mik a konkret problemaid, akkor segitunk megoldast
> talalni. De ehhez kerdo mondatokkal teleszort levelre lenne szukseg.
Ezt biztatásnak veszem. Nem foglak kímélni benneteket :-))

> Egyebkent nagyon sok infot talalhatsz a JetBrains TV-n a megfelelo
> csatornara klikkelve: http://tv.jetbrains.net/channel/intellij-idea
Találtam oktató anyagot rendesen de mint említettem az angol tudásom
khmmm... Írni, olvasni annyit tudok mint ami a számítástechnika miatt
rám ragadt. Nem értem amit mondanak. Mikrokotrolleres rendszerekkel is
foglalkozom és ott egyszer egy félre olvasás miatt szívtam két hetet.

> Nem is emlitve azt, hogy az IDEA -nak sajat kulon al-wikije van a
> JetBrain-es Confluence-n belul:
> http://confluence.jetbrains.com/display/IntelliJIDEA/Getting+Started
Már egy hete be sem csukom ezt az oldalt a böngészőmben. Hozzáteszem,
hogy van úgy, hogy egész nap tudok a JAVA-val foglalkozni van úgy, hogy
három-négy napig rá se tudok nézni.

Az ember olyan hülye, hogy az új helyzeteket folyamatosan hasonlítgatja
az előzőleg szerzett ismereteihez. A D7-en szocializálódott agyamnak
nagy megpróbáltatás ez a JAVA na. Megpróbálom elfelejteni de nehezen megy.

Egy olyan JAVA programot szeretnék létrehozni ami a böngészőben megnyit
egy új ablakot és abban írja ki a "Hello world"-öt, aztán kiteszek rá
egy jelölő négyzetet, combo boxot stb. stb. fokozatosan. Az első levelem
óta eljutottam odáig, hogy ez

http://confluence.jetbrains.com/display/IntelliJIDEA/Getting+Started+with+Spring+MVC%2C+Hibernate+and+JSON

a tutorial olyan amihez hasonlót én is szeretnék de most ott akadtam el,
hogy a Spring, Maven, Tomcat, Hibernate és JSON plugin szerintem még
telepítve sincs, nemhogy engedélyezve. Hogy győződhetnék meg ezek
meglétéről?
Eddig Windows-on dolgoztam és amikor eldöntöttem, hogy belevágok a net
programozásba eldöntöttem azt is, hogy ezt Linux-on fogom tenni. (Ha már
lúd, legyen kövér) Linuxon ugyebár egy telepítés sem úgy megy mint ahogy
megszoktam Windowson. Szóval tegnap estig ott tartottam, hogy
telepíteni/engedélyezni kellene a fenti plugin-eket. Ebben megköszönnék
egy kis szájbarágós segítséget.

Más... Olvastam, hogy a JAVA programozáshoz nem annyira klasszikus
programozási ismeretek kellenek mint inkább a használandó plugin-ek
objektumainak ismerete. A Delphi help-jében ha kiválasztottam egy
komponenst(objektumot) az mutatta a property-ket, metódusokat. Hol
tudnék utána nézni, hogy mondjuk a Spring-nek milyen objektumai és
azoknak milyen változói és metódusai vannak?

Egyenlőre maradjunk ennél a két problémánál. Elnézést ha egy kicsit
szószátyár voltam, így talán könnyebb megérteni a nyűgömet.

NagyZé