[Javalist] Beágyazott böngésző

Tibor Billes tbilles at idata.hu
2013. Nov. 21., Cs, 11:57:02 CET

Sziasztok!

Van egy Java alkalmazás, amiben statisztikákat jelenítek meg valamiről
JFreechart segítségével. Sok barchart és szöveges adatok főleg. Plusz ehhez
van egy HTML export lehetőség, amivel az ügyfél ezeket a statisztikákat ki
tudja exportálni HTML-be és böngészőben nézegetni, továbbküldeni emailben,
stb.
A HTML export mindenképpen kell, viszont a két fajta GUI-t (Java és HTML)
karbantartani és fejleszteni dupla annyi munka, ezért szeretném az
alkalmazáson belül is a HTML oldalt megjeleníteni, valami beágyazott
böngészővel. Ehhez keresek olyan libet, amivel böngésző funkcionalitást
tudok beágyazni.

Összeszedtem az igényeimet, néhány kategóriára bontva:

Mindenképpen kell:
- Zárt forráskódú programban legálisan felhasználható legyen
- Swing alapú programba beágyazható legyen
- Legyen benne modern javascript támogatás: jQuery-hez és Highcharts-hoz
- Fusson Windows, Mac és Linux alatt is
- Java webstartal indítható legyen, ne igényeljen előre feltelepített
dolgokat.

*Nagyon* jó lenne, ha lenne, de bizonyos esetekben eltekintek tőle:
- aktív projekt, nem állt le a fejlesztése (a web nagyon gyorsan változó
technológia...)
- Nyílt forráskódú

Előnyben részesül, ha:
- minél kevesebb extra jar és/vagy natív lib kell hozzá

Nem elvárás:
- Java kódból nem kell tudnia külső eseményeket bevinni (Javascript
függvények meghívása Javaból, DOM manipulálás, előre/vissza navigálás, jobb
klikk menü sem kell): egy dolgot tudjon: Stringből betölteni egy lokálisan
generált html dokumentumot.
- Csak saját HTML-t akarok megjeleníteni vele, nem általános célú böngészőt
alkalmazást akarok csinálni. Tehát nem elvárás, hogy a webes világ összes
gyenge minőségű HTML kódját jól jelenítse meg. Abban azért bízom, hogy a
Highchart elég jó html-t csinál (de cáfoljatok meg nyugodtan).

Eddig azt csináltam, hogy Linuxon megpróbáltam életre kelteni néhány
projektet. Más operációs rendszerek alatt nem próbáltam őket. Ez után jön
majd az, hogy a Linuxon működő dolgokat megnézem más op. rendszerek alatt
is. Alább összefoglalom a tapasztalataimat:

DJProject JWebBrowser (http://djproject.sourceforge.net/ns/index.html)
- sikerült életre keltenem
- Jól jelenítette meg a HTML-t
- eddig ez tűnik a legjobbnak

JBrowser (http://code.google.com/p/jbrowser/)
- Külön libek windowsra linuxra macre solarisra
- Nem sikerült életre keltenem. Natív libekkel volt gondom, egy extra
symlinket kellett létrehoznom (
http://mozdev.org/pipermail/mozswing/2008-September/000243.html), illetve a
xulrunner-ben libjavaxpcomglue.so-nak nem volt 64-bites változata.
- Még további keresgélés után jó lehet, de egyelőre feladtam

JavaFX WebView:
- Kicsit hibásan renderel: Highchart diagramon a feliratok picit
elcsúsztak, fura helyeken fura karakterek jelennek meg (talán egymásra
renderelt betűk?)
- Kicsit lassú volt nálam a renderelés -> ügyfél gépén még lassabb lesz

JDIC (http://code.google.com/p/jbrowser/)
- Rég abbahagyták a fejlesztését
- Már nem nagyon lehet letölteni, van egy libjdic.so, ami kéne hozzá, de
csak egy java web startos demonak a jnlp fájljából kiszedett jarból tudtam
megszerezni, és az is 32-bites.
- Nem tudom életre kelteni 64-bites .so fájl nélkül.

Lobo (http://lobobrowser.org/cobra.jsp)
- 2009 év eleje óta nem fejlesztik
- Tisztán java alapú megjelenítés
- még most is havi 1500 letöltése van SF.net-en
- Könnyen működésre tudtam bírni.
- Komplex javascriptet nem kezeli jól, használhatatlan benne a Highchart
és/vagy jQuery

Mozswing (http://sourceforge.net/projects/mozswing/)
- 2008. aug. óta nem fejlesztik
- Már a dokumentáció sem elérhető, nem tud csatlakozni az weboldal a drupal
adatbázishoz.
- Halott, el se tudom kezdeni a kipróbálását, mert nincs se doksi, se
tutorial

Az összesre igaz, hogy egyik sem az az igazán aktív projekt (talán a JavaFX
kivételével?), amit én szerettem volna :(
Ezekhez van valakinek hozzáfűznivalója, amit nem vettem észre, vagy nagyon
mást tapasztalt? Tud valaki még más projekteket, amiket érdemes kipróbálnom?

Tibor