[Javalist] Mit hoz a jövő?

auth.gabor at javaforum.hu auth.gabor at javaforum.hu
2013. Okt. 18., P, 18:46:38 CEST

Hi,

> Beleszolhatok?

Azért vitaindító... :)

>  - Nincs sok latogato: persze, mert gyakorlatilag senki sem promotalta
> az oldalt, szelesebb IT-s korokben ismeretlen. Peldaul a HUP-on nem
> tudom, hany ember tudna, hogy mi az a JavaForum.

Néha meg van hirdetve JUM ott, de nem nagyon szeretem más portálokon
promótálni... valahogy nem elegáns.

>  - Az oldal tartalman annyira sosem erzodott, hogy a kezdoket is
> tamogatna. Hianyoztak a kezenfogva vezeto tutorialok, az alapoktol
> magyarazos reszek. Bar az interneten minden le van irva, megis sokan
> lustak utanakeresni dolgoknak, ha nem ertenek valamit. Akar meg par
> perces videoval is meg lehet tamogatni az ilyen jellegu tartalmakat

Ez egyébként így is van... valamennyire tudatos, hogy egy bizonyos küszöb
felettiek jöjjenek. Mondjuk ez a mennyiség rovására megy, de jelenleg is
inkább tudástár felé kellene nyitni, mint egy pörgős fórum felé, ahol n+1
alkalommal kérdezik meg, hogy a "Hello, World!" miért nem fut.

>  - Ha jol emlekszem, korabban is kifejtettem aggodalmaimat, hogy a
> Confluence jelenlegi dizajnja elonyere valik-e a celkituzeseknek - meg
> mindig vannak fenntartasaim.

Alapvetően a design nem akadály szerintem... nem feltétlen gondolom úgy,
hogy egyéni színes-szagos arculattól jobb lenne. De nem tudom.

>  - Kell tartalomgyartokat talalni, vagy neki kell ulni tartalmat
> gyartani. Hetente legalabb ket tartalomnak ki KELL kerulnie, kulonben
> elfelejtik az oldalt. Es sokaig nem lesz lathato eredmeny, ehhez ido
> kell.

Most errefelé haladok, igaz, hogy a Facebook oldalon. Mint írtam, annak
nem láttam értelmét, hogy pár soros dolgokról legyen bejegyzés, mert nem
mutat jól és hamar elavul. Heti egy-két híreket nem lehet írni, mert a
Java nem bulvár, nem mindig történik nagy horderejű dolog. Heti egy-két
cikket is nehéz megírni, ha az embernek van más dolga is...

>  - Kellenenek rendszeres sorozatok, amik esetleg egy adott napon
> jelennenek meg.

Az ötlet jó, nehéz kivitelezni.

> Peldaul indulhatna egy JavaFX korbejaras, az alapoktol
> a csucsokig, es megjelenhetnenek a cikkek minden szerdan.

Hajrá... mindenhez nem érthetek olyan mélységben, hogy fix rovata legyen
heti rendszerességgel... de a lehetőség nyitott, akár aggregálom is
ezeket, nem kell megírni a portál felületén. :)

> Nem tudom, hogy a Confluence tamogatja-e az ilyen jellegu cikkirast - nem
> tudom, mennyiben wiki es mennyiben portal. Ha nem tamogatja, erdemes lenne
> keresni a cikkek szamara egy portalmotort, celszeruen valami kicsi,
> konnyen karbantarthatot.

Teljesen jól támogatja. Nem a technológia hiányzik.

>  - Van egy csomo promotalt sorozat az oldalon (Java suli, Android
> suli), felbehagyva...

...naigen, ez az én saram... :/

>  - Szinten atgondolnam a lista Google Group-pa alakitasat. Ez egy
> kellemes atmenetet nyujt ugyanis a forum es a levlista kozott, szep es
> jol hasznalhato dizajnnal

Most egyelőre elindultam a Facebook irányába, meglátom, hogy mennyire tud
működni.

Bye,
Auth Gábor