[Javalist] Mit hoz a jövő?

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2013. Okt. 21., H, 10:09:35 CEST

> Néha meg van hirdetve JUM ott, de nem nagyon szeretem más portálokon
> promótálni... valahogy nem elegáns.

public final String NEM_ELEGANS = ?

Ha nem promotalod az oldalt, legalabb az elejen, miert varsz
latogatokat? A jo bornak nem kell ceger, ez igaz, de ahhoz, hogy az
emberek szeressek a jo bort, ahhoz eloszor tudniuk is kellene am rola.

> Ez egyébként így is van... valamennyire tudatos, hogy egy bizonyos küszöb
> felettiek jöjjenek. Mondjuk ez a mennyiség rovására megy, de jelenleg is
> inkább tudástár felé kellene nyitni, mint egy pörgős fórum felé, ahol n+1
> alkalommal kérdezik meg, hogy a "Hello, World!" miért nem fut.

Ha mar megvan egy kozosseg, lehet valogatni, differencialni.
Pillanatnyilag ugy a JavaForum, mind az uj Confluence portal fenyesen
bizonyitja, hogy a jelenlegi koncepcio nem mukodik. Inkabb legyen egy
porgos forum, ami latogatokat hoz, akiket lehet okositani egy
tudastarral, mint legyen egy hasznos infokkal teletomott tudastar,
amit senki nem latogat. Nem tudom, erzed-e a kulonbseget.

> Alapvetően a design nem akadály szerintem... nem feltétlen gondolom úgy,
> hogy egyéni színes-szagos arculattól jobb lenne. De nem tudom

Tenyleg beszelj egy UX-ossal. Nem kell szines-szagosnak lennie, de jo
lenne, ha valami egyedi, az oldalra jellemzo dizajn lenne. A HUP se a
tulcicomazottsagarol hires, mindosszesen van egy olyan
szinosszeallitasa/dizajnja, ami csak arra az oldalra jellemzo. A
mostani portal sajnos tulsagosan Wiki-szagu, es a Wiki-ket nem szokta
olvasgatni senki, csak a Google. Az emberek a WIki-khez mindig csak
1-1 cikkert mennek, nem pedig azert, hogy egy kozosseggel
ismerkedjenek. Te se a HUPWiki-n keresztul probalod megismerni a HUP
kozonseget...

> Most errefelé haladok, igaz, hogy a Facebook oldalon. Mint írtam, annak
> nem láttam értelmét, hogy pár soros dolgokról legyen bejegyzés, mert nem
> mutat jól és hamar elavul. Heti egy-két híreket nem lehet írni, mert a
> Java nem bulvár, nem mindig történik nagy horderejű dolog. Heti egy-két
> cikket is nehéz megírni, ha az embernek van más dolga is...

Jelenleg nincs effektiv semmilyen tartalom, szoval akar meg egy par
soros "Kijott a foo 1.2.2-es verzioja, az alabbiak valtoztak" cimu
tortenetek is rengeteget dobnanak az oldalon. Sok nepszeru projektnek
egyaltalan nincs magyar nyelvi tamogatasa, igy egy sima changelog meg
informativ is lenne. Persze, nem igazi tartalom, de ezzel is lehet
latogatokat szerezni. Es arra most nagy szuksege lenne az oldalnak.
Kesobb, amikor mar kialakult egy kozosseg, az ilyesmiket - ha a
kozosseg nem igenyli - el lehet hagyni.

> Most egyelőre elindultam a Facebook irányába, meglátom, hogy mennyire tud
> működni.

A Facebookkal ket gond van:
 - Elviszi az oldalrol azt a keves latogatot is
 - A melyszakmai cikkek publikalasara alkalmatlan a kozonseg

Nem tudok ehhez mit hozzatenni. Gondold at, hogy mi az amit el
szeretnel erni a JavaForummal, es utana gondold at megegyszer, es ez
alapjan valogass az eszkozok kozt. Csak azert, mert valami trendi, meg
nem kovetkezik az, hogy jo is, celszeru is. Peldaul az okosora
mostanaban nagyon meno, de szogbeveresre meg mindig alkalmatlan.

Garami Gábor
E-mail: gabor.garami at hron.me
Tel: +36 20 235 9621
MSN: hrgy at vipmail.hu