[Javalist] Mit hoz a jövő?

auth.gabor at javaforum.hu auth.gabor at javaforum.hu
2013. Okt. 21., H, 14:24:06 CEST

Hi,

> Pár éve egyszer már lement ez a kör, hogy mikor legyen a JUM Hétvégét azt
> hiszem élből ki is lőttük, mert mindenki leszavazta. Amikor pénteken
> rendeztük meg, konkrétan csak a 3 előadó jött el. A hét közepe jött be
> legjobban, a szerda már nagyon sokszor nagyon jól működött. Csinálhatunk
> szavazást, csak aztán el is jöjjön aki szavaz.

Ez így igaz... volt már JUM kedden, szerdán, pénteken, volt ötletelés a
hétvégéről, volt ötletelés nem fővárosi helyszínről, és még sok minden
más, a hét közepi szerda már egészen jól bevált.

Lehet csinálni szombatra konferenciát, bárki előtt ott a lehetőség, hogy
megszervezze és lebonyolítsa... :)

> Fél óránál hosszabb, részletekbe menő előadások eleve nem JUM-ra valók.
> Inkább kedvcsináló előadásokra van szükség, nem olyanokra amin konkrétan
> megtanul valamit az ember. Ha valaki kíváncsi a részletekre, utána tud
> nézni ha akar. Pár kedvcsináló előadás szerintem még simán belefér meló
> után. Szokott ez is működni.

A 10 perces villámelőadások túl rövidnek bizonyultak, a technikai átállás
két ilyen előadás között majdnem több, mint amennyi az előadás, plusz a
kérdések miatt eléggé el tud nyúlni, ha érdekes a téma. Ami bevált, az a
20-25 perc közötti előadás, plusz nagyjából öt-tíz perc kérdés.

> Mi változott meg az évek alatt? Pár éve még mindenki ugyanazt az utat
> kereste, (EJB, valami webframework, perzisztencia). Mára már eléggé
> szétágaztak az utak, mindenki a sajátját járja. Nehéz olyan témát találni
> amire mindenki felkapja a fejét. De azért nem lehetetlen.

Nekem az új arcok hiányoztak és most se tudom egészen pontosan, hogy
miképp lehetne szélesebb körből meríteni.

--- innen nem Tvik levelére reagálok ---

Vannak szép számmal Java fejlesztők, több ezer ilyen ember van csak a
fővárosban, de valahogy nem lehet őket elérni és mozgósítani. És ez nem
csak javaforum.hu sajátosság, hanem több másik közösség se működik... van
egy csomó működő Liferay portál, gyakorlatilag nincs Liferay közösség,
pedig ott volt ingyen sör is... van egy csomó működő Glassfish, JBoss és
Tomcat szerver, és nincs ezekhez közösség, akik meg tudnák találni egymást
a nyűgjeikkel. A többi technológiáról nem is beszélve... mutassatok már
például egy Spring közösséget... furcsa... ugyanez a cseheknél vagy a
lengyeleknél vagy a környező országokban már nem így van... ott tobzódnak
a különféle JUG-ok.

Keletkezett itt pár levél, jobbnál jobb ötletekkel, kész stratégiával,
hogy mit és hol kellene változtatni, hogy jobban működjön a dolog... de
mindenki nézzen magába, hogy a "kellene" vagy "lehetne", vagy "azért nem
jó, mert" mondatokon kívül mit tett a Java közösségért az utóbbi 3-4
évben... mennyi munkát tett bele, milyen felajánlásokat tett, milyen
konkrét aktivitást tud felmutatni... és mit tudna hozzátenni, ha nem csak
beszélni vagy levelezni kellene róla.

Annyi szakember van itt, kíváncsi vagyok, hogy amikor egyszerűen csak azt
a kérést fogalmazom meg, hogy jelentkezz egy 20 perces előadásra bármilyen
témából, akkor hányan jelentkeznek... itt gyűjtjük a felajánlásokat:
http://wiki.javaforum.hu/display/JAVAFORUM/JUM+ShowPool

Ha úgy gondoljátok, hogy szombaton jobb egy konferencia, akkor én
megszervezem, de akkor legyen előadó és hallgatóság is. Mert egy
személyben nem tudok előadni is és hallgatóságot is biztosítani. De lehet
jönni a Webconf-ra is, szombaton lesz és lesznek Java előadások szép
számmal.

Bye,
Auth Gábor