[Javalist] Mit hoz a jövő?

Gábor Lipták gabor.liptak at gmail.com
2013. Okt. 21., H, 22:26:59 CEST

Sziasztok!

Az én véleményem az, hogy a listát biztosan kiváló emberek olvassák, és a
hozzászólók is képzettek. Ugyanakkor nincs motiváció arra, hogy válaszoljon
az ember. Aki kicsit is tud angolul, sokkal hamarabb kap választ még egy
hülye kérdésre is a stackoverflow-n mint itt, és szerintem ha normálisan
megfogalmazza a kérdést, kevésbé hurrogják le, mint itt. Akkor meg minek
fáradjon itt kérdezősködni. Egy fejvadásznak, vagy akárkinek szintén sokkal
egyszerűbb a profilomat ott megnézni, mint a jáva listán bogarászni, hogy
miket írogattam. Néha én még hobbiból is olvasok találomra adott taggel
bíró kérdéseket válaszokat StackOverflown. Nagyon sokat lehet belőle
tanulni.

Amit én várnék a listától az az, hogy érdekességeket olvassunk egymás
tapasztalatairól, fogas kérdéseiről, olyan viszont nem sűrűn van, hogy
valaki ilyet írna (előfordul, de nem gyakori). Szakmai dolgokat vár az
ember, és nem hitvitákat (arról, hogy ki mennyit utazik a munka kedvéért,
elköltözik-e, hogy minek xy ha már van velocity is tetszik nekem). Semmi
személyeskedést, és egymás tiszteletét. Amíg ez nincs meg, egyet kell hogy
értsek azzal, hogy a lista legfeljebb mérsékelten hasznos.

Amúgy miért nem csinálunk egy magyar stackoverflowt? Még értelme is volna.
Van egy rakat free engine hozzá (Lásd:
http://meta.stackoverflow.com/questions/2267/stack-overflow-clones pl.
http://www.osqa.net/). Ott már volna motiváció, gyűjthetné az ember a
pontokat, lehetne szerkeszteni, indexelni az utókornak, tagelni, aki
neveletlen azt lehurrogná vagy moderálná a közösség stb. stb.

Gábor