[Javalist] Agilis projekt

András Csányi sayusi.ando at sayusi.hu
2013. Sze. 26., Cs, 09:22:45 CEST

2013/9/26 Molnár Miklós <timortinj at freemail.hu>:

> De a kérdés, hogy van business analyst a projekten?
> A másik kérdés, hogy működik így a projekt?
>>>>>>>>>>>>>>

> Nagyon jó kérdések. :)
>
> Bizony van business analyst, kettő is (amerikahonban, és kellett volna írnom). És egyik sem specifikál, semmit. Csak válaszol a kérdésekre.

Ez itt egy komolya gond szerintem. Egy BA-nak feladata az információ
beszerzése és azok karbantartása. Ha ezt nem teszi meg, akkor
szereptévesztésben van. Én azt gondolom, hogy a felelősségi köröknek a
folyamatban tisztának és egyértelműnek kell lenni.

> Hogy müdködik? Hát szerintem sz*rul. De ez nem konszenzusos válasz. ;)
> Igen minden kérdésre válaszolnak, segítőkészen. A probléma sokszor a kérdés megfogalmazásában van (időnyomásban).
> Tudunk szállítani menetrendszerűen, csak kapkodva és hibával.

A kapkodva az egy kényelmetlen dolog és eszi az ideget. A hibákkal
kapcsolatban a kérdés, hogy ezek elfogadhatóak az ügyfél számára vagy
sem? A QA processz nem fogja meg őket? Visszavezethetőek arra, hogy
nem kaptok nomális, használható információkat a BA-től?

> Illetve mivel nincs semmi írásos nyom, a change request mint olyan undefined.
> Na most van olyan mondjuk így kvázi-cr, nem is egy, ami az egész koncepciót és architektúrát alapjaiban megborítja: éppen tegnap.
> Na és én ettől dobtam le a láncot, mert hogy szerintem az agilis projekt módszertanba ez nem fér bele, "scope-ilag".
> Anyagi résszel nincs probléma, fizetnek szépen és pontosan, mint a katonatiszt, de a szakmai közérzetemet frusztrálja nagyon a dolog.
> Hozzáteszem, ilyesmi specifikációs-nélkülözési élményem nem nagyon volt korábbról. Valami mindig volt.

Ezt teljesen meg tudom érteni. :) De ahogy tanult kollegám szoktva
volt mondani: pénz beszél, kutyasz at r táncol.
Ha nekik így a kényelmes és ettől érzik magukat profinak és nem
akarnak ezen változtatni, akkor ez egy ilyen dolog. A másik, hogy az
agilis világnak része a processz folyamatos fejlesztése. Újabb dolgok
kipróbálása és azt kell megtartani, ami műkszik.

--
--  Csanyi Andras (Sayusi Ando)  -- http://sayusi.hu --
http://facebook.com/andras.csanyi