[Javalist] Agilis projekt

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2013. Sze. 26., Cs, 09:16:47 CEST

De a kérdés, hogy van business analyst a projekten?
A másik kérdés, hogy működik így a projekt?

Nagyon jó kérdések. :)

Bizony van business analyst, kettő is (amerikahonban, és kellett volna írnom). És egyik sem specifikál, semmit. Csak válaszol a kérdésekre.
Hogy müdködik? Hát szerintem sz*rul. De ez nem konszenzusos válasz. ;)
Igen minden kérdésre válaszolnak, segítőkészen. A probléma sokszor a kérdés megfogalmazásában van (időnyomásban).
Tudunk szállítani menetrendszerűen, csak kapkodva és hibával.

Illetve mivel nincs semmi írásos nyom, a change request mint olyan undefined.
Na most van olyan mondjuk így kvázi-cr, nem is egy, ami az egész koncepciót és architektúrát alapjaiban megborítja: éppen tegnap.
Na és én ettől dobtam le a láncot, mert hogy szerintem az agilis projekt módszertanba ez nem fér bele, "scope-ilag".
Anyagi résszel nincs probléma, fizetnek szépen és pontosan, mint a katonatiszt, de a szakmai közérzetemet frusztrálja nagyon a dolog.
Hozzáteszem, ilyesmi specifikációs-nélkülözési élményem nem nagyon volt korábbról. Valami mindig volt.

MM