[Javalist] Agilis projekt

András Csányi sayusi.ando at sayusi.hu
2013. Sze. 26., Cs, 09:03:07 CEST

Szia Miklós,

Ez valahol ilyen. Pontosabban ilyen is tud lenni.

Dokumentálásról: az a doksi, ami elkészül karbantartást igényel és
erre nem éri meg időt fordítani. Másodsorban dokumentálni mindenki
utál. A BDD módszer ettől is megóvhat, ahol a követelmény a teszt és a
dokumentáció alapja.

Másodsorban az agilis módszernek a lényege, hogy aprókat lépünk előre
és sokszor refaktorálunk. Ez tűnhet úgy, hogy fejetlenül megyünk előre
és nagyon sokszor az is, mert nincsen egy vagy több ember, aki átlátná
a dolgokat vagy egyszerűen csak stratégiailag gondolkodna. Ellenben,
ha ez az apró lépésenkénti előrehaladás meg van támogatva eszközökkel:
jó gépek, jó CVS, CI, rugalmas és jól használható automata tesztelési
keretrendszer, jó QA és DEV csapat, mindezeken felül még jó kapcsolat
a megrendelő és a fejlesztők között, akkor nagyon jól tud működni.

De a kérdés, hogy van business analyst a projekten? A másik kérdés,
hogy működik így a projekt? Van a kapott információval kapcsolatban
további kérdésed? Ha van, akkor kielégítő választ kapsz? Tudtok időben
és a megadott minőségben szállítani?