[Javalist] Agilis projekt

Tamás Viktor viktor.tamas at gmail.com
2013. Sze. 26., Cs, 10:17:38 CEST

A dokumentálatlanságról:
Ez nem arról kellene szóljon, hogy notóriusan semmi sincs leírva.
(Mellesleg ez megint "following a plan" kategória lenne.)

A user story-kat általában illik leírni pár szóban.
Ha félreértések vannak, akkor a további user story-kat részletesebben kell
leírni. Ha mindenki tud mindent és nincs félreértés, nem kell annyira
részletezni. Lehet hogy tényleg le sem kell írni. (Alkalmazkodni kell.)
Definition of Done-t is illik leírni, hogy mikor gondolja úgy a csapat hogy
készen van egy sztori. Van ahol ezt kiteszik a falra 48 pontos bold fonttal
nyomtatva.
Hasznos dolgokat illik leírni. Azonos helyen működő csapatoknál néha a
"dokumentációt" egy halom színes post-it jelenti a falon. Van ahol működik
(van ahol nem).
Jira, Wiki, Google Docs, ilyeneket szoktak használni.

Van amikor kell User Manual vagy technikai doksi, de az kicsit más
kategória, mert az a termék része. Ha a customer számára tényleg üzleti
értéket képvisel, akkor kell csinálni.

UML diagramokat és többszáz oldalas Word doksikat gyártani (generálni),
csak hogy meglegyen kilóra -ha tényleg az lenne a cél hogy a végén legyen
egy működő termék- az értelmetlenség másik formája.