[Javalist] Új gép a fejlesztéshez

auth.gabor at javaforum.hu auth.gabor at javaforum.hu
2014. Jún. 20., P, 10:53:33 CEST

Hi,

> Titeket nem zavar hogy egy java projekt fordítása 30 másodperc ?
> Vagy csak én vagyok ilyen türelmetlen ?

Kétélű dolog ez...

Ismertem olyan helyet, ahol ~1 millió soros forrás 15-20-30 percig fordult
és olyan helyet is, ahol ~2 millió soros forrás 5-10 másodpercig fordult.
A különbség a build rendszer és a modularitás foka volt, az előbbi esetben
mindig mindent le kellett fordítani és mindenféle generált szötty le
kellett fusson, a második esetben csak az a kis modul fordult le, ami
módosult és összecsomagolódott a végtermék.

Ha lassú a fordítás, akkor azzal kicsit adjusztálva van a fejlesztő, hogy
kezdjen el modulokban gondolkodni és ne egy monolitikus rendszert írjon. A
másik oldalról viszont kellene jelezni, hogy ez probléma, és pár ezer
forinttal drágábban i3 vagy i5 helyett i7-et venni, 4-8G memória helyett
16-32G memóriával, mert akkor (ha licenc megengedi) a fejlesztő képes a
saját gépén futtatni a teljes környezetet.

> Szóval mik a tapasztalatok nálatok ?

Változó... dolgoztam olyan helyen, ahol úgy kellett visszautasítani az új
gépeket és dolgoztam olyan helyen is, ahol 6 éves gépekkel kellett (szó
szerint) küszködni és donorként használni az eltávozott kollégák által
hátrahagyott vashalmot. :)

Ha nagy a cég és alapvetően nem szoftverfejlesztéssel foglalkozik, akkor
nem szokták megérteni, hogy a fejlesztés miért akar más gépet, mint a
többiek. El kell nekik magyarázni, hogy mi az értelme és a haszna.