[Javalist] Új gép a fejlesztéshez

Tamás Magyar magyusz at gmail.com
2014. Jún. 20., P, 15:45:49 CEST

Hosszú téma lesz ez, úgyhogy bedobok egy vicces sztorit, hátha segít
az eredeti kérdést feltevőn. Egyszer egy kis szoftverfejlesztő cégnél
dolgoztam, olyan iszonyatosan lassú laptopon, hogy már a kollégáim nem
bírták kivárni, hogy megmutassak nekik valamit. Már ők buzdítottak,
hogy ne tűrjem, hogy egy ilyen trágyahalmon kell dolgoznom.

Beszéltem ez ügyben többször a volt főnökömmel, végül a legutolsó
beszélgetésünkben arra jutottunk, hogy megértve a cég akkori nehéz
anyagi helyzetét, másnap adok kölcsön a cégnek pénzt
hardvervásárlásra. Mivel szerettem ott dolgozni, de fontosnak
tartottam a megfelelő munkaeszközt, és csak kölcsönről volt szó, a
pénzt éppen tudtam is nélkülözni, nekem tényleg jó megoldásnak tűnt
ez.

Be is mentem másnap a pénzzel, meg a megállapodással. Nem lehetett
könnyű cégvezetőként az illetőnek a helyzet, hogy egy alkalmazottól
kellett kölcsönt elfogadnia ahhoz, hogy megfelelő munkaeszközt
biztosíthasson. Arra számítottam, hogy 2-3 hónapig lesz kölcsönben a
pénzem, és 2-3 nap múlva kapok gépet, ehhez képest meglepődtem: Egy
óra sem telt el, visszaadta a pénzt, összetéptük a megállapodást, és
még aznap kaptam egy új asztali gépet, amin sokkal gyorsabban ment
minden. Még évekig járkáltam ki ügyfelekhez a lassú laptoppal, de
azokra a projektekre elég is volt.

Rekord időt töltöttem ennél a cégnél, sokkal többet, mint annál a
cégnél, ahol azt mondta a főnököm, hogy bármilyen Apple vagy Dell
laptopot választhatok, és valóban miután kiválasztottam egyet, a
lehető legjobb procival és legtöbb RAMmal kaptam meg. Biztos fontos,
hogy mennyit költ egy cég hardverre, de nem a legfontosabb; a
vezetőség rugalmassága sokkal fontosabb szerintem, és ahogy az én
példám is mutatja, mindent meg lehet beszélni értelmesen normális
helyeken.

Ahol most dolgozom, olyan megállapodásom van az ügyvezető igazgatóval,
hogy nagyrészt a prémium keretem terhére bármilyen hardvert vehetek
magamnak és a csapattársaimnak. Így alakult, hogy én lassabb gépen
dolgozom, mint bárki a csapatomban, bár i7 és 6 giga RAM azért sok
mindenre elég.

Joe, én drukkolok Neked, hogy meggyőzd valahogy a főnökséget!

Magyusz