[Javalist] Web framework

Freemail laja at freemail.hu
2015. Aug. 24., H, 13:18:41 CEST

Hali!

 >A JSF elmegy intranet alkalmazasoknal (keves felhasznaloval),
 >ahol a frontend-et Java fejlesztok irjak. Ahol komolyabb frontend
 >elvarasok vannak ott a frontendet nem Java fejlesztok irjak.
 >Egy atlag frontend fejleszto nem ert JSF-hez sot semilyen java
 >template keretrendszerhez, igy a termeszetes valasztas
 >angularJS vagy barmilyen JS keretrendszer ami jo a feladathoz.

Mert egy átlag frontend fejlesztő ért az AngularJS-hez?
Most nem azért, de ha valaki képes ajax hívásokkal adatot elkérni egy
szervíztől, majd azt akármilyen JS keretrendszerrel megjeleníteni, az
nehogy már ne tudjon megtanulni egy <p:panel> vagy <p:DataTable>
beírását. Még ezerszer egyszerűbb is, mivel nem kell törődnie az
adatmodellel meg egy csomó mindennel. De egyébként is, a programozó
kipakolja a komponenseket, a designer meg majd szépen css-el beformázza
az oldalt. Ha meg mondjuk fülekre akarja osztani, akkor nem nagy
ördöngősség egy <p:tabView>-t berakni. De általában van valami design
terv (amit általában grafikus csinál photoshopban), ami alapján azért
egy programozó össze rakja nagyjából az oldalt, a frontendes meg majd
ráteszi a grafikai elemeket meg a többi formázást.

 >Ha a skalazhatosag fontos es az alkalmazasod weben lesz hasznalva
akkor JSF szoba sem kerulhet.

Pl. a primefaces-nek van direkt mobilra szánt verziója, a mobilos
oldalakat azzal csinálod. A JS-es frontendek nem nagyon jöhetnek szóba,
mert egy átlag mobilon használhatatlan lesz... De az alternatív
megjelenítésekkel (pl. felolvasógép) is hadilábon állnak. JSF esetén
megoldható, hogy egy pure html oldal legyen az eredmény, amit akár
kikapcsolt JS esetén is használhatsz... :)

Még mindig nem győztetek meg miért rossz a JSF :)
(Tévedések elkerülése érdekében még egyszer leírom, hogy szerintem sem
az aranytojást tojó tyúk, de nem értem mi ez a nagy ellenkezés? Nem
értem miért lenne rosszabb mint a többi technológia? )

Üdv:

Laja