[Javalist] Web framework

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2015. Aug. 26., Sze, 10:17:27 CEST

A thymeleaf-ban az a jo, hogy a template-be bele lehet tolni olyan
mocking adatokat is, amit aztan kesobb nem is renderel ki a Java appon
belul, viszont a HTML maga ettol onjaro lesz, vagyis a designer be
tudja hivni bongeszobe a HTML-t, es lathatja a mocking adatokat,
amihez stilusoznia kell. Vagyis, a webdesigner ugy tud dolgozni a
templatekkel, hogy nincs szuksege meg minimalisan mukodo alkalmazasra
sem. Ez azert nagyon jo, mert amig a backendesek elvannak a Spring meg
a tobbi cucc osszelovesevel, addig a webdesigner mar kepes dolgozni a
templateken, parhuzamosithato a munka.

A masik josaga, hogy szerintem sokkal egyszerubb meg attekinthetobb az
XML nyelvezete, mint a JSP-nek, egy csomo tagnek a hasznalatat mar az
elso ket elofordulas utan megjegyeztem, mert logikus volt, a JSP
(JSPX) eseteben azonban ez baromira nem volt igy. Foleg az zavart,
hogy nincs egy kozos nevter, es nekem kell emlekeznem, hogy melyik
widget melyik nevterbol (C? H? S?) jon, ami szamomra nem annyira
szimpatikus.

Persze kerdes, hogy kinek eri meg ezert feladni a JSP autocompletiont.
De en azt gondolom, hogy a Thymeleaf tamogatottsaga azert ilyen
alacsony, mert meg uj cucc, meg csak most kezdik felfedezni. Ha kicsit
nepszerubb lesz, versenyezni fognak az IDE-k, hogy ki ad hozza
tamogatast.
Garami Gábor
E-mail: gabor.garami at hron.me
Tel: +36 20 235 9621