[Javalist] DOS BTrieve adat kinyerese

Molnár Miklós timortin at gmail.com
2016. Ápr. 26., K, 10:00:47 CEST

Hali,

Van egy régi progi, ami még DOS alatt fut. BTrieve adatbázist használ, és
MAGIC-ben készült...

Amennyire én emlékszem a btrieve abban hasonlít a dbf-ekre, hogy a rekordok
natívan mezőhatárolók nélkül megtalálhatók bennük.
Illetve a ddf-et egy külön extra fizetős xtrieve szolgáltatta, aminek a
révén tán sql-ezni is lehetett.
Én két irányt látok ddf hiányában:
1.low-level: Egy egyszerű dos-os pascal-os progival ciklusban minden rekord
minden byte-ját ki lehet rámolni szépen file-ba. A gond az, hogy ebben max a
stringeket tudod könnyedén beazonosítani, a számokat, dátumokat fel kell
parse-olni, ami mezőhatárolók és adatszótár hiányában eléggé fárasztó, ha
nem lehetetlen meló. Én úgy emlékszem egyébként volt Pervasive-nak win
3.1-es progikkal pisztergálható API-ja is, de az én kezemben ilyen nem járt,
akkoriban már mindenhol dobálták kifele a btrieve-t, utána meg már
elvesztettem a termék-fonalat.
2.high-level: a Magic adatszótárában tuti benne van minden információ,
amivel reprodukálható a ddf, ezért is nem kellett neki a ddf. Azaz vagy a
magic adaszótárát képezed le ddf-re, xtrieve segítségével, majd onnan már
könnyű az extract vagy az xtrieve-s fázist kihagyva az első lépésben
kiextractált rekordok mezőhatárolóit számolod ki belőle, ami által a
felparse-olás ha nem is lesz örömteli, de legalább elvégezhető lesz.

MM