[Javalist] DOS BTrieve adat kinyerese

Freemail laja at freemail.hu
2016. Ápr. 26., K, 11:32:06 CEST

Hali!

> Amennyire én emlékszem a btrieve abban hasonlít a dbf-ekre, hogy a rekordok
> natívan mezőhatárolók nélkül megtalálhatók bennük.
Igen, én is így emlékszem.
> 1.low-level: Egy egyszerű dos-os pascal-os progival ciklusban minden rekord
> minden byte-ját ki lehet rámolni szépen file-ba. A gond az, hogy ebben max a
> stringeket tudod könnyedén beazonosítani, a számokat, dátumokat fel kell
> parse-olni, ami mezőhatárolók és adatszótár hiányában eléggé fárasztó, ha
> nem lehetetlen meló. Én úgy emlékszem egyébként volt Pervasive-nak win
> 3.1-es progikkal pisztergálható API-ja is, de az én kezemben ilyen nem járt,
> akkoriban már mindenhol dobálták kifele a btrieve-t, utána meg már
> elvesztettem a termék-fonalat.
A PSQL DDF Builder pont ezt csinálja. Ha kiválasztok egy DAT filet (egy
tábla), akkor feldobja az állomány elejét, illetve megpróbálja kitalálni
mik lehetnek a mezők. Sajna 90%-ban unknown.... El lehet vele
játszadozni, csak reméltem van egyszerűbb út is :(
> 2.high-level: a Magic adatszótárában tuti benne van minden információ,
> amivel reprodukálható a ddf, ezért is nem kellett neki a ddf. Azaz vagy a
> magic adaszótárát képezed le ddf-re, xtrieve segítségével, majd onnan már
> könnyű az extract vagy az xtrieve-s fázist kihagyva az első lépésben
> kiextractált rekordok mezőhatárolóit számolod ki belőle, ami által a
> felparse-olás ha nem is lesz örömteli, de legalább elvégezhető lesz.
Nem értek a Magic-hez :( de ez jól hangzik :)
Hol találom ezt a szótárt?

Laja